Igelkott iFokus

Igelkott

Läst 54 ggr
Kottetant
2022-10-17 16:57
0

Måste omplacera min Binsa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Efter mer än 3 år som hängiven kottemamma har min arbetssituation (snart arbetslös) gjort att jag inte längre kan ta hand om världens finaste kottetjej, förlåt kottetant eftersom hon är 3,5 år o albino o jag är oxå tant, 54år. Jag hoppades in i det längsta uppfödaren skulle ta hand om henne som hon erbjöd sig men hon har inte råd. Jag har lagt ut en annons på Blocket men bara fått oseriösa svar. Binie är en underbar kotte, inte tam men heller inte helt vild. Gå in på Blocket eller här så lovar jag berätta mer. Hon är rolig, gillar att leka med katter, otroligt pratsam (ok tog övet ett år innan jag fattade att huffandet o puffandet var prat o det var klickande jag skulle se upp med) kan inte komma ihåg när hon klickade senast. Helt ok om ni kan ta henne som fodervärd tills jag rett ut min situation. Katterna, åtminstone den ena har en plan o nummer två en reservplats men var gör man av en älskad liten kottis som bara är semirumsren? Hon vägrar äta levande föda så där är hon lättsam, spannmålsfritt katt torrfoder o lite torkade mjölmaskar o ett majskorn o hon är glad! Ingen visste hon skulle bli albino för föräldrarna hade fått flera kullar o pappa är brun o mamma persika. Hon får inte avlas på! O såklart inte bo m killkottar. Men alla andra djur går fint!

JessikaFlacke
2022-11-03 18:37
0

Hej,

Jag har lagt ut inlägget i facebookgruppen "Afrikanska pygméigelkottar och andra tamigelkottar" då det är fler aktiva där.

Vilket är lättaste sättet att nå dig? Tänker kontaktuppgifter för de som är intresserade.

Lycka till!

/Jessika, Admin