Lite frågor … 🙋🏼♀️
Hur får ni plats med att ha en kotte dom ska ju ha 20 kvm har ni dom då springandes i huset/ lägenheten eller har man nåt speciellt rum för dom ?
Kan man ha dom ute på gräsmattan på sommaren om det är varmt ?
Kan dom klättra upp på låga hyllor om det finns stege eller kommer dom bara att ramla ?
Vad kan man ge dom som godis ?
Finns det någon som har eller snart ska ha kullar för isåfall är jag intresserad ( arabisk pygme igelkott )?
Är giftet farligt för människor?
Funkar dom med andra djur t.e.x fåglar eller dvärghamster
Hur många färger finns det ?:)
Jag vet att det är många frågor men hoppas att jag kan få svar på iallafall några 🤷♀️😅😊
Mina igelkottar sprang fritt. Jag spärrade av kök + ett till rum för dem och spärrade av så dem inte kunde smita ut i hallen. Mina älskade och gömma sig i skor vilket är väldigt oturligt om man är stressad på morgonen.
Ja men inte i direkt solljus och helts mer mot kvällen. Jag hade även en hage med hus, ska alltid ha 100% uppsikt om den är ute och dem är sjukt snabba om dem vill så hage är att rekommendera.
Dem kan klättra och har du en stege så ja dem kan ramla då dem är inte de smidigare djuren.
Godis, bästa gottiga var mjölmask. De ingår i kosten också men även som godis. Min fick testa någon ärta också vilket var poppis.
Gissar att du menar Afrikans pygmeigelkott? Ingen uppfödare just nu som ska ha kullar vad jag vet men finns en i danmark. Är det aktuellt kan jag rekommendera Facebookgruppen Afrikanska Pygméigekott och andra Tamigelkottar.
Vilket gift?
Funkar väl bra? Haft hund och katt. Katten brydde sig inte, hunden var nyfiken men inte så mycket mer än så.
Massor :p
Tack det var väldigt hjälpsamt undrar nu bara vad uppfödarna i Dannmark hete 😁
#3: Okej tur :) Betinie Andersen heter Danska uppfödaren, riktigt trevlig och väldigt duktig på kottar. Tror hon är lättast att få tag via Facebookgruppen jag skrev för tror inte hon har någon hemsida.
Angelica Hallberg har haft förr lite kullar men just nu på vila. Däremot har hon koll på väldigt många som ska ha kullar eller behöver omplaceras. Finns också i den gruppen att få tag i.
iFokus sidan är lite bortglömd nu mera tror jag då de flesta kör via FB istället :p
Båda dem uppfödarna som jag har handlat av har pausat med kottar =)
- Redigerat 2021-09-29 22:02 av lilljaeger
🙏 tack