Annons:
Etikettallmänt
Läst 449 ggr
Korpur
7/31/19, 12:30 PM

Dräktig ?

Hittade en stor igelkott i mitt växthus häromkvällen. Lät den va och lämnade dörren öppen. Nu har den krypit in i en jordpåse som ligger i växthuset. Den låg där igårkväll och ligger fortfarande där. Vet dock ej om den varit ute under natten. Jag ställde dit lite kattmat och vatyen igår men verkar orört. Har byggt ett hus åt den istället som jag ställt på baksidan växthuset. Nu till frågan, hur gör jag nu ? Flytta den till huset eller låta den va ? Det slog mig att den kanske är dräktig därav storleken, såg riktigt rund ut.

Annons:
Angelica Hallberg
8/1/19, 8:15 AM
#1

Kolla, om den ligger kvar där nu med. O kolla, om vatten o kattmat är orört nu med. Är den kvar skulle jag föreslå, att du antingen håller span sent ikväll eller natt eller tar fram den för o se, så, den lever o inter dålig. Om du lyfter med en hand på varje, sida av magen o, håller upp så, du ser magen så kollar du om det syns som en navel mitt på magen. Är det det så är det en hane. Skulle du se eller höra bebisar så får du hemt enkelt låta, henne vara ett par veckor. Annars är risk att hon blir stressad o dödar bebisarna. Men då är det bra, om du ställer dit vatten o mat, så, slipper hon lämna dem

Upp till toppen
Annons: