Annons:
Etikettallmänt
Läst 1608 ggr
Chinesecrestedlover
2018-10-28 14:56

Trodde inte igelkottar var gnagare, hahaha (video)

https://www.youtube.com/watch?v=CHKO0sx2YKg 

Är detta normalt beteende? Trodde inte de gnagde på saker…så gullig ❤️😍men verkar aningen jobbigt att ha (om de hela tiden tuggar på saker de inte ska tugga på), haha. 

Funderat på "kotte" men vet inte om det skulle fungera med mina andra djur (ex. hundar, papegoja) osv. men brukar råka hamna på youtube och kolla på söta klipp med jämna mellanrum…de är ju så otroligt söta😍

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Angelica Hallberg
2018-10-29 07:20
#1

De är inte gnagare. Det där är en video från en väldigt oerfaren igelkottsägare. Igelkottar tuggar lite försiktigt eller slickar på sånt som doftar,spännande. sen bildar de ett skum i munnen som de sedan slickar ut på sina egna taggar. Kallas för att skumma (annoint på engelska). blev bara irriterad på ägaren att hon inte lät han skumma klart. Sen det enda den gjorde ute på goöver var att försöka hitta krypin att gömma sig på. han är osäker o det är ljust i rummet. maten äter de på natten eller sent på kvällem.. alltså inget konstigt alls att den inte kom fram i ljuset. mvh Angelica Hallberg

Chinesecrestedlover
2018-10-29 10:17
#2

#1 Jag vet att de inte är gnagare 😉 men blev förvånad av att den tuggade på allt (kuddar osv. verkade ju liksom inte så gott)…men ok då vet jag att det. Aldrig hört talas om att "skumma" innan.

Upp till toppen
Annons: