Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1771 ggr
idadamuffin
2018-10-16 11:43

Ge mig all info ni har om Afrikansk pygméigelkottar!

Jag har alltid varit förtjust i alla djur och har haft många smådjur innan (har just nu 4 marsvin). Jag är väldigt van vid hantering av de flesta djur, och läser alltid på noga innan jag köper och ser alltid till att mina djur får allt de behöver för att må bra! Därför skriver jag här nu! Jag har det senaste funderat på om jag ska skaffa något mer djur och har, för ett tag sen, hittat igelkottar! Jag bor i Tyskland med min sambo och den igelkottsrasen som är laglig här heter "afrikanischer weißbauchigel" på tyska. Vad jag kan se så är det den afrikanska pygméigelkotten, men det vore superbra om någon kunde bekräfta detta så jag är helt säkert! ❤️ Jag har sökt online och hittat info men att få direkt info från folk som har egen erfarenhet är alltid värt mest! Så nu ber jag er om all info ni har om den "afrikanischer weißbauchigel". Mat, boende, leksaker, hus, motion, sällskap, temperament osv! Allt ni kan komma på!

Annons:
Angelica Hallberg
2018-10-17 05:27
#1

jag skriver här lite senare. skullle ni även vilja köpa en senare så vet jag en superbra tysk uppfödare :) som föder upp i tyskland med stamtavla o allt

idadamuffin
2018-10-18 22:59
#2

Ja skriv när du har tid. Är super tacksam för svar för är så sugen på en liten kotte! Du får väldigt gärna skicka ett mail med info om du hellre skulle vilja det! Isåfall kan du skicka till ida.johansson611@gmail.com

idadamuffin
2018-10-18 23:03
#3

Är även väldigt tacksam om du vill dela med dig av uppfödarens uppgifter! 😊 Skicka ett mail om du kan, tack så mycket!

JessikaFlacke
2018-12-17 15:35
#4

Här kommer en liten del av hur det är att leva ihop med kottar :) 

https://igelkott.ifokus.se/discussions/5a38273f8e0e747fa8000ed9-skaffa-eller-inte-skaffa-och-hur-blir-det-sen?discussions-3

Har du funderingar som inte besvaras där får du gärna hojta till!

Upp till toppen
Annons: