Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1411 ggr
Igelkotten123
2018-10-07 08:56

söker pygmeigelkott till ett kärleksfullt hem

Hej jag å min familj funderar på att köpa en pygmeigelkott till yngsta sonen. Vi har redan 2 kaniner och är väldigt vana vid djur men min son är allergiskt vilket gör att han inte kan kela med dom som vi andra kan. Han är 10 år och väldigt ansvarsfull och såklart kommer vi också hjälpa till med skötsel och vård för igelkotten. Om de är nån som råkar veta nån elle har nån igelkott som måste omplaceras elle nån uppfödare som har nån får ni gärna kontakta mig Mvh.Desiree

Annons:
Angelica Hallberg
2018-10-08 05:20
#1

hej igelkottar är underbara. vill bara informera om att de sover dagtid ich är vakna sena kvällar och nätter.

Licha
2018-10-11 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en hane på 2 år som måste omplaceras fortast möjligt! Jag kan mötas upp i oskarshamn eller nynäshamn då vi finns på gotland.

UlrikaD
2018-11-03 21:34
#3

Jag skulle vilja tillägga någonting om allergi. Jag tål i stort sett precis allt förutom häst. Efter något år med igelkott blev jag mer och mer allergisk. Först "bara" kontaktallergi så jag höll på att klia ihjäl mig när jag rört dom. Sen satte det sig på andningen. Gick så långt att jag använde astma-spray både innan och efter bad. Till slut blev det helt ohållbart och dom fick flytta till en nära vän till mig. Bara så att man är beredd på att det är fullt möjligt att vara allergisk även mot dessa djur.

Upp till toppen
Annons: