Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 840 ggr
Remang
2018-06-07 12:37

Fodervärd/Temporär omplacering av igelkott

Hej,

Finns det någon i göteborgsområdet som är intresserad av att under 3 veckors tid vara fodervärd åt en igelkott?

Jag kommer att åka till USA i ett bra tag framöver, så jag och min sambo har gjort en hel del efterforskning och bestämt oss för att skaffa en igelkott så att min sambo inte behöver sitta ensam på kvällarna.

Min sambo kommer åka med mig till USA i 3 veckors tid innan vi separeras och under de tre veckorna kommer vi behöva någon som tar hand om våran lilla stackare som måste lämnas kvar.

Resan kommer vara 16/7-8/8, sen kommer min sambo tillbaka till Sverige och kan ta över igen.

Finns det någon i Göteborgsområdet eller kringliggande som är intressrad av att vara fodervärd eller testa vattnet med att äga en igelkott?

Vet någon annars ifall det finns något smådjurspensionat som kan ta emot igelkottar som besökare under längre tid?

Annons:
Novachan
2018-06-07 13:34
#1

Ehm, betyder det att ni inte har skaffat kotten än? Varför inte vänta med att skaffa kotte tills sambon är hemma från USA?

Angelica Hallberg
2018-06-10 10:19
#2

skaffa inte kotte förrän sambon är tillbaka från usa. blir bara vilsen kotte om den ska byta hem 2 ggr under 3 veckor

UlrikaD
2018-06-16 19:52
#3

Jag fattar nog inte riktigt. Ni ska skaffa kotten nu men åka bort om en månad? Om det är en särskild kotte ni valt ut eller du vill vara med och köpa så kan ni ju ändå göra det tillsammans nu. Men låt då kotten bo kvar hos uppfödaren tills din pojkvän kommer hem och tar hem den. Hela "problemet" verkar lite märkligt om jag nu inte missförstått och ni äger en kotte redan. Men annars. Hämta kotten hos uppfödarens hem Ha den hos er en månad Lämna hos kotte-vakt i 3 veckor Flytta hem till er igen Den kotten kommer verkligen inte ha en aning om var den bor nånstans. Fördelen sen med att köpa från uppfödare är att om han/hon har plats och möjlighet brukar man kunna ha semesterhemmet ordnat;)

Upp till toppen
Annons: