Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1287 ggr
JessikaFlacke
11/5/17, 12:19 AM

Bad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Bad- och kloklippningskväll 😍

Annons:
Lona
11/5/17, 12:39 AM
#1

Men åh! <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Jbgs]
11/5/17, 2:16 AM
#2

Hej ! I mitt barndomshem hade vi igelkottar. Nu bor jag på ett annat ställe å har inte sett nån kotte. Skulle gärna ha hit en då jag tycker det är väldigt fina djur. Hur får ja dem å komma hit ? Bor nära skogen i ett lugnt område…

JessikaFlacke
11/5/17, 9:43 PM
#3

#2 Hejhej :) Detta är en klockren fråga till Angelica här på forumet då hon även är viltrehabiliterare f vilda igelkottar. Våra svenska igelkottar är fridlysta och ska ju således inte ha någon kontakt med oss människor mer än nödvändigt egentligen. Då och då stöter vi på varandra, oftast ser man när kottarna letar mat. Skulle en igelkott dyka upp så kan du ex hjälpa den genom att ställa ut en skål med vatten och en med kattorrfoder. Sen beror det ju också mycket på situationen, om kotten är bebis eller vuxen, ser skadad/sjuk ut - då bör man så fort som möjligt ta kontakt med viltrehab/veterinär som kan ta hand om kotten tills den är frisk att släppas ut igen.

Angelica Hallberg
11/9/17, 1:45 PM
#4

#2 som du säger så är de vilda kottarna inte vanliga på landet längre. de är mest inne i samhällena. dels pga att de lättare hittar mat, men oxå för att räv o grävling som är fiender inte är vanliga i stan.

[Jbgs]
11/10/17, 2:23 PM
#5

#4 ok ja naturen har sin gång… minns det va kul å titta på dem när dem hade bo hemma med ungar med 👍

Upp till toppen
Annons: