Afrikansk Pygméigelkott

Bad

2017-11-05 00:19 #0 av: JessikaFlacke

Bad- och kloklippningskvĂ€ll 😍

AnmÀl
2017-11-05 00:39 #1 av: Lonaa

Men Ă„h! <3

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie
Toktantens dagbok - Om hÀstar, hundar och livet i största allmÀnhetBlomma

AnmÀl
2017-11-05 02:16 #2 av: Jbgs

Hej ! I mitt barndomshem hade vi igelkottar. Nu bor jag pÄ ett annat stÀlle Ä har inte sett nÄn kotte. Skulle gÀrna ha hit en dÄ jag tycker det Àr vÀldigt fina djur. Hur fÄr ja dem Ä komma hit ? Bor nÀra skogen i ett lugnt omrÄde...

AnmÀl
2017-11-05 21:43 #3 av: JessikaFlacke

Hejhej :)
Detta Àr en klockren frÄga till Angelica hÀr pÄ forumet dÄ hon Àven Àr viltrehabiliterare f vilda igelkottar.
VÄra svenska igelkottar Àr fridlysta och ska ju sÄledes inte ha nÄgon kontakt med oss mÀnniskor mer Àn nödvÀndigt egentligen.
DÄ och dÄ stöter vi pÄ varandra, oftast ser man nÀr kottarna letar mat.
Skulle en igelkott dyka upp sÄ kan du ex hjÀlpa den genom att stÀlla ut en skÄl med vatten och en med kattorrfoder. Sen beror det ju ocksÄ mycket pÄ situationen, om kotten Àr bebis eller vuxen, ser skadad/sjuk ut - dÄ bör man sÄ fort som möjligt ta kontakt med viltrehab/veterinÀr som kan ta hand om kotten tills den Àr frisk att slÀppas ut igen.

AnmÀl
2017-11-09 13:45 #4 av: Angelica Hallberg

#2 som du sÀger sÄ Àr de vilda kottarna inte vanliga pÄ landet lÀngre.
de Àr mest inne i samhÀllena.
dels pga att de lÀttare hittar mat, men oxÄ för att rÀv o grÀvling som Àr fiender inte Àr vanliga i stan.

AnmÀl
2017-11-10 14:23 #5 av: Jbgs

#4 ok ja naturen har sin gĂ„ng... minns det va kul Ă„ titta pĂ„ dem nĂ€r dem hade bo hemma med ungar med 👍

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.