Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 2677 ggr
annanananas
1/3/17, 4:51 AM

Igelkotthona säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag trodde aldrig att denna dagen skulle komma men nu måste jag tyvärr sälja min älskade lilla vän Theodora Durazno del Karma Jopia, a.k.a Teddi. Hon har under 2 års tid funnits vid min sida och givit mig så otroligt mycket kärlek och glädje. Nu är det så att jag efter en volontärresa till andra sidan jorden funnit fred och ro i mig själv, samt mitt livs kärlek. Under tiden jag var borta tog min mamma hand om henne men efter massor av betänketid har jag insett att jag inte längre kan ge Teddi det liv och den tid hon förtjänar. Därför vill jag sälja henne till någon som verkligen känner att dem kan och vill lägga tid på henne. För hon är ganska blyg och skygg mot folk i allmänhet, förutom mot mig då och därför vet jag att hon kommer behöva extra mycket tid för att bygga tillit åt en ny ägare. Theodora har stamtavla utfärdat av Sveriges Tamigelkottsförening. Med henne kan ni även få allt ni behöver, saker som kan behövas och lite till. Har även en fin trevåningsboning som hon i början bodde i, nu är dock ”dörrarna” för små och jag är inte tillräckligt händig för att fixa det men om intresse finns så kan ni få den med. Ser verkligen till hennes bästa och vill helst sälja henne till någon med lite mer erfarenhet av detta djur. Jag kan dock inte bestämma något fast pris då min tanke först var att skänka bort henne till någon som verkligen tar hand om henne. Men med tanke på hur mycket pengar jag lagt på henne (ja hon har varit bortskämd) och med tanke på min nuvarande ekonomi och framtidsplaner så vill jag ha pengar för henne. Jag ser hellre till att hon kommer till ett bra hem än att jag får bra med pengar så därför diskuterar jag hellre pris med vem du eller ni än är som kommer bli hennes nya familj. Kontakta mig på 0722051631 vid intresse eller mer information Har tyvärr ingen bättre bild på henne för tillfället men det kan ordnas vid begäran :)

Annons:
[Blue_Lugia]
1/3/17, 8:13 AM
#1

Skriv gärna var hon finns också så underlättar det för folk som är intresserade. :)

JessikaFlacke
1/3/17, 3:16 PM
#2

Lägg gärna ut detta i facebook-gruppen afrikansk pygmeigelkott och andra tamigelkottar. Fler aktiva på den sidan, tror du kan få napp där :)

Har du inte möjlighet att göra det så hjälper jag gärna till!

annanananas
1/3/17, 10:23 PM
#3

Hon bor med mig i Gnosjö, Jönköpings län, Småland. Rör mig mycket i Halmstad och Hallands läns, även en del i Stockholm och Täby . Teddi är köpt i Stockholm och hon gillar att åka bil :)

Angelica Hallberg
1/4/17, 7:10 AM
#4

hur mycket hanterad är hon den sista tiden? tänkte om hennes blyghet o snygghet ligger i osäkerhet för att hon inte fått närheten lika ofta? är hon frisk o har hon varit frisk? försäkrad? går klorna "bra" att klippa (vet att många kottar är envisa men menar att hon är van kloklipp o att de ser bra ut) är hon från Heidi? bra att du är noga med var hon hamnar så inte det kommer en som inte är van o så får hon kanske flytta igen för att de inte har tålamod att jobba bort hennes osäkerhet. vi bor i säffle. har 3 honor av afrikanska o 1 hane egyptisk. hanen i eget rum givetvis vill du ha hjälp med att hitta ett hem så kan jag höra mig för. vill du att vi tar henne ( har stor erfarenhet) så finns det alternativet men erbjuder inte pengar. erbjuder isf ett kärleksfullt förevigt hem. vill du ha pengar så hjälper jag gärna till o leta köpare. mitt nr är 0723180059 mvh Angelica Hallberg

Tjeja
1/9/17, 6:34 AM
#5

Hur har det gått för dig o lilla kottan?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Angelica Hallberg
1/18/17, 4:09 PM
#6

hon är eller ska omplaceras hos en tjej i Jönköping:)

Annons:
Kaptenboden
3/17/17, 3:13 PM
#7

Jag söker en till kotte just nu och denna tjej verkar passa perfekt, jag har haft igelkottar i tre år och nu när vi flyttat lite större så tänkte vi skaffa en till hona. Vi har nu bara en hona på 3 år som heter lemmy, bortskämd upp till tänderna och vore så fint att få skämma bort theodora med.

Upp till toppen
Annons: