Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1162 ggr
Delphine D
12/24/16, 10:10 AM

Pumpkin verkar också ha livmodern infektion!

Hej

Tack "mamman" till Kiwi. Tack vare ditt inlägg kunde vi reagera snabbt och vända oss direkt till Roslagstull veterinärkliniken. Nu har Pumpkin fått penicillin i 10 dagar och sedan ett nytt ultraljud den 4e . Just nu kan de inte avgöra om det är infektion eller tumör. Är inte Kiwi och Pumpkin syskon förresten (Miss P föddes 2014-08-13)? Kan det vara genetiskt?? Nu håller vi en tumme och hoppas på det bästa!

God jul alla!

Annons:
Angelica Hallberg
12/26/16, 9:10 AM
#1

vilken tur ni åkte in. vilken uppfödare är hon från o vem är föräldrarna? sånt är intressant om det skulle vara ärftligt. kram

Delphine D
1/4/17, 9:11 PM
#2

Pumpkin somnade in imorse. Vi är alla super ledsna. Det gick inte att rädda henne. Cancern hade spridit sig från livmodern till magen och de kunde inte operera henne.

Pumpkin hette Nevada Pumpkin och föddes hos Heidi. Hoppas att det är inte härftligt. Veterinär sa att det var ganska vanligt hos igelkott. Hon blev 2,5 år.

Angelica Hallberg
1/4/17, 11:29 PM
#3

OH nej beklagar

ppernie
2/14/17, 10:41 PM
#4

Hej! Såg inte det här inlägget förrän nu. Jag blir glad över att mitt inlägg kunde hjälpa men jag beklagar verkligen utgången på det hela, det är hemskt när våra älsklingar tyvärr måste gå vidare. Kiwi är dock äldre och är född 25/6 -13, så min lilla dam fyller fyra i sommar! Ta hand om er, mvh Pernilla

Upp till toppen
Annons: