Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 963 ggr
gieser
2016-10-14 13:24

Idefix - infektion/tumör i livmodern

För fyra dagar sen upptäckte vi att min sista lilla kotte kissade blod, ringde direkt vetrinären och fick veterinär tide tagen efter. Kollade igenom henne med ultraljud och det visar sig atr hon har vätskefyllning i livmodern men man kunde ej se ifall det var tumörer men läkaren utesluter inte det. Idefix går nu på antibiotika sen tre dagar och hon är inte Lika röd om magen som hon var innan, äter och dricker som vanligt men är lite kall nu så värmer henne för fullt. Hon ska gå på antibiotika i 10 dagar efter det skulle vi se vad vi ska göra. Ifall hon blir sämre är det inget annat än att låta henne somna in :( Vetrinären avråder oss från att operera henne ifall det är en tumör då kotten antagligen får skiten någon annanstans i kroppen. Vet ju inte vad det finns att göra ifall det enbart är en dum infektion i hennes livmoder :( Vill ju gärna göra så gott jag kan men åt andra sidan vill jag inte plåga henne heller :( Finns det någon som kan ge mig tips, eller har gått igenom samma?

Kram  Anna Cool

Annons:
Ary
2016-10-14 13:33
#1

Min katt fick inflammation i livmodern för många år sedan. Veterinären opererade då bort livmodern, men kanske för sent att hon var för sjuk så hon blev aldrig riktigt bra och hade dåliga lever värden resten av sitt liv. Hon levde dock ett par år till. Tycker du ska fråga en veterinär..

Hoppas att det kommer gå bra. I bästa fall så kanske det räcker med antibiotikan.

gieser
2016-10-14 13:43
#2

Veterinär är ju inkopplad men han avråder mig som sagt :( Läste någon annan som gick med liknande och då opererade hon men frågan är ju hur mycket förlänger man kottens liv ?? :/

Kram  Anna Cool

Ary
2016-10-14 14:22
#3

Det lät väl mest som om veterinären avrådde om det var tumör.

gieser
2016-10-14 15:29
#4

Ja :S Men han uteslöt det inte helt :/ anging är der det Eller ej, Drärför blir jag så klyven :/

Kram  Anna Cool

Angelica Hallberg
2016-10-15 09:06
#5

Jag hade opererat om hon inte blir bättre. Vätskefyllning är nog livmoderinflammation

Angelica Hallberg
2016-10-15 09:06
#6

Jag hade opererat om hon inte blir bättre. Vätskefyllning är nog livmoderinflammation

Annons:
gieser
2016-10-15 10:42
#7

Ja det är det jag känner med just nu 😩

Kram  Anna Cool

Upp till toppen
Annons: