Annons:
Etikettbeteende
Läst 1456 ggr
choiicho
2/26/16, 5:42 PM

Min igelkott jamar!

Hejsan det var jätte länge sedan jag var här inne. Men jag behöver er expertis. 

Jag har en afrikansk pygme igelkott, albino på 4 år. Och nu har han helt från ingenstans börjat göra ljud ifrån sig. Gärna när han ligger och sover i sitt hus. Han lixom jamar. Jag började fundera om han blivit en senil gammal gubbe som skriker. 

Jag satt och pratade med en kompis över datorn, och då plötligt skrek han till så pass att till och med hon hörde honom. Hon tyckte det lät som en höna. Jag tycker det låter som en "high pitchad" katt. 

Han verkar inte dålig på nått sätt. Utan äter och dricker flera gånger om dagen. Och rör sig lika mycket. Han säger ingenting när jag tar upp honom och kollar eller så. Funderar på att ta honom till veterinären för en hälso koll. 

Har ni hört era igelkottar jama? Är min igelkott senil eller pratar i sömnen? Vad tror ni?

Annons:
Angelica Hallberg
3/26/16, 8:45 AM
#1

Ingen aning. Skulle nog kolla upp

JessikaFlacke
3/28/16, 10:17 PM
#2

Min kotte pratar i sömnen i princip varje dag 🙂 Så blir inte alls orolig över ditt inlägg. Min lille kille piper, jamar och skriker när han sover. Blev också orolig i början men han drömmer 🙂 Hur har det gått? Har du kollat med vet? Har du hört honom något mer efter?

Upp till toppen
Annons: