Annons:
Etikettbeteende
Läst 1972 ggr
PieQueen
2/6/16, 11:04 PM

Är min kotte sjuk? Vad är fel?

Hej min igelkott har de senaste dagarna blivit slöare, äter/dricker inte lika mycket och tappat i vikt rätt fort. Idag bajsade hon även grönt.

En annan sak som jag och och min pappa märkte var att hon har börjat fått som en svullnad eller något på halsen (ser lite ut som en dubbelhaka som ramlar ner en bit) och vi kan inte minnas att det vart så förr. Någon som har nån idé om vad som är felet?

Annons:
Tjeja
2/6/16, 11:07 PM
#1

Varför frågar du här? Varför söker du inte en igelkottekunnig veterinär istället? Eller pratar med uppfödaren du fått kotten ifrån?

Tänker att stackaren lider och uppenbarligen behöver veterinärhjälp, innan det är för sent. 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

PieQueen
2/6/16, 11:27 PM
#2

Hon uppför sig inte onormalt förutom att hon är slöare, vi ska ringa veterinären så fort vi kan. Tror inte uppfödaren kan göra nått då vi haft henne i 3 år :/

Tjeja
2/6/16, 11:30 PM
#3

Uppfödaren har definitivt kunskaper om kottar och säkerligen har hen kunskap om vilka veterinärer i landet som är bra att vända sig till och kan rekommendera en bra.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

emmafelicia
2/7/16, 1:30 PM
#4

Det här stället är ju till för att fråga saker så det är ju inga problem att du frågar! Minskad aptit och viktnedgång känns som en logisk följd av att den där svullnaden under hakan ställt till med någonting. Grön avföring är inte heller särskilt bra tecken. Tycker verkligen att du ska ringa veterinär, försök att få i kotten vatten till dess att ni är där! Lycka till, uppdatera oss gärna om hur det gick!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Angelica Hallberg
2/7/16, 10:47 PM
#5

Kan va en mun/tandinfektion. Åk till veterinär så fort du kan.. dessa små visar sällan smärta. Är hon försäkrad? Var bor du?

UlrikaD
2/18/16, 12:29 PM
#6

Hur gick det med kotten?

Annons:
AnnsofieW
2/19/16, 8:06 PM
#7

Vad innebär grönt bajs? Alltså om ens kotte bara bajsar grönt och inte visar något annat symtom :)

Angelica Hallberg
3/26/16, 8:50 AM
#8

Att tarmarna inte mår bra.

Upp till toppen
Annons: