Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 1594 ggr
Josefinbk
2016-01-10 00:51

(K) Igelkott sökes Norrbotten/Västerbotten

Har länge varit ute efter en afrikansk pygméigelkott men de jag sett på uppfödarsidor har bara funnits i södra Sverige. I och med att jag är bosatt i Norrbotten (Piteå) så har det inte kännts rätt att släpa med en kotte den långa och säkert stressfyllda vägen upp mot Norrland. Så nu vänder jag mig hit i hopp om att hitta en en igelkott här i de nordligare trakterna. Ifall du eller någon du känner har en igelkott till salu i Norrbotten/Västerbotten är du/ni välkomna att maila mig på josefin93bk@hotmail.com MVH Josefin

Annons:
emmafelicia
2016-01-17 03:17
#1

Har inte hundra koll på om det finns uppfödare i norra Sverige, men håll utkik i hela, för en längre resa brukar inte vara någon som helst fara så länge det inte sker hela tiden och kotten är hemma till kvällen. Hoppas du hittar en liten kotte till slut!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Amieligu
2016-01-23 19:02
#2

Jag och mina sambo planerar en kull, men när vet vi inte ännu. Vi bor dock i Sundsvall så det blir en bit att åka ändå tyvärr! :/

Vet att det ska finnas någon uppfödare i Östersund med men vet inte om denna är aktiv längre. Alla uppfödare i norrland håller sig lite undan eller vad man ska säga, hittar inte rätt ord :) De som finns i stockholm och större städer skrivs det om lite mer osv, hoppas du förstår vad jag menar!

Josefinbk
2016-01-24 01:12
#3

Hej tack för hjälpen! Har lyckats få mig en kotte som var till salu i min stad :) av en slump kikade jag på blocket efter pygmeigelkottar och där var han.

Upp till toppen
Annons: