Annons:
Etikettpresentation
Läst 1782 ggr
Smultrontrollen
2015-09-07 00:18

Ny kottefamilj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill glatt tala om att vi är nyblivna ägare av en fem månaders liten Tage!! :-D (Född 150330) Vi har haft honom i snart en månad. Köpte honom av en fantastisk uppfödare (Susanne som har Familjekottens uppfödning i Falun), som var snäll nog att låta oss ha honom på prov först i två veckor (eftersom våra barn har allergier) - och även varit mer än önskvärt tillmötesgående i att svara på alla nybörjarfrågor, som vi överöst henne med… Givande och intressant att få ta del av hennes erfarenheter och tankar kring avel, genetik etc. Verkligen glad att vi kom i kontakt med henne - och vi hoppas såå att Tage kommer kunna bli lika trygg med oss i framtiden, som han var med henne vid överlämningen. Hittills verkar det glädjande nog gå bra med barnens allergier. De har dock knappt fått träffa honom ännu, då vi vill skynda långsamt med vår nya bebis :-) och låta honom bli trygg med oss alla i makligt tempo. Vi tänker att han först får bli bekväm med mig och min man, för att därefter få bekanta sig med barnen. Första veckorna var han starkt påverkad av omställningen. Väldigt bollig, fräsig, studsig och rädd. (Kan erkänna att jag tyckte att han var rätt skrämmande då och fortfarande försöker bli trygg med hans små "anfall" :-)) Vi har tagit upp honom nästan varje kväll, eller suttit på golvet bredvid honom och gjort små glädjefyllda framsteg hittills med honom och även om han inte gillar att tas upp, så kikar han snabbt fram nu när han väl kommit upp. Han tar (om han inte är alltför sömnig ;) matbitar från en sked vi matar honom med och törs springa och äta nära oss, bara vi rör oss minimalt. Han slappnar av och myser i vår famn i en myspåse som jag har sytt och accepterar numer även att bli masserad/smekt över ryggen då. Han är dock fortfarande ganska osäker och snabb att fälla ner visiret och fräsa till, men verkar vara en snäll liten kille med mycket spring i benen. Otroligt vad snabbt man får känslor för de små liven! Han är supercharmig!! Vi har klarat av första badet och kloklippning. Duktig och snäll Tage och mindre duktig matte… (Vilka pytteklor!! Tyckte att det var svårt att se pulpan tydligt, vilket gjorde mig osäker. Men på andra försöket lyckades jag i alla fall klippa några mm per klo. De var nog inte lika långa som jag först trodde.) Vi har ordnat med försäkring och skall registrera honom. Håll tummarna för oss att barnen fortsätter tåla honom och att han kommer kunna bli tam och lycklig hos oss! Glada hälsningar till alla kottevänner från oss och Tage! - som på bilden chillade i husses hand på fem månaders dagen :-D

Annons:
Smultrontrollen
2015-09-07 00:32
#1

Undrar om någon vänlig själ kan svara på varför min presentationsbild inte syns..?

[dvärgkaniner]1
2015-10-14 19:52
#2

Så söt :-)

Upp till toppen
Annons: