Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 873 ggr
Emil.strand
8/16/15, 9:47 AM

Kallt i vårat hus.

Hej. Jag och min familj har varit och kollat på igelkottar som vi tyckte var underbara men vi har ett problem. Vi har ganska kallt i vårat hus. Man vill ju inte att dem ska gå i ide.  Är det nån som har en ide om hur man kan åtgärda detta problem med tex värmematta eller nåt?

Annons:
lollynonna
8/16/15, 10:30 AM
#1

Kan ni inte bara höja värmen på elementen? Sätta ut många värmemattor i varje rum den får vistas i, så att om den blir kall kan den bara gå och värma sig.

Nu är jag ingen expert på igelkottar, men så tror jag att jag skulle ha gjort :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

shimmer
8/16/15, 11:19 AM
#2

I vintras satte vi in ett extra element i rummet där kotten bor, det funkade jättebra! Kom bara ihåg att ställa för så kotten inte kommer åt och bränner sig

Emil.strand
8/16/15, 11:33 AM
#3

Jag har en till fundering som är att, kommer inte den sova typ hela dagen och sen bli vaken på nätterna? Jag går i skola så det hade ju inte varit så roligt att inte se min kotte så aktiv=)

Yukionna15
8/17/15, 7:48 PM
#4

Det beror på kotten, min kotte till exempel sover ungefär 4 på morgonen till typ 2-3 på eftermidagen och är vanligtvis vaken när jag kommer hem från gymnasiet. Så det beror helt på hur din framtida kotte vill göra, men i vissa fall kan man vänja dem med att såva stor del av natten och vakna på eftermiddagen, det beror också lite på hur ljust du har det i rummen som kotten kommer att vara i. Min lägenhet ligger i skuggan av några höghus så det är svart nästan hela tiden om ingen tänder ett lyse, men jag har en tajmer på lampan så att den tänds vid kl 16:30 och stängs av vid 00:00 om jag inte själv sätter på/ stänger av den, så Yuki har tajmatsig ganska bra efter det. 😉😃

emmafelicia
8/18/15, 8:53 PM
#5

Min kotte är uppe från typ 21-06, och vid 21 är han ganska trött fortfarande. Han tycker inte alls om dagsljus, det gör att han är uppe ganska lite just nu på sommaren.

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Upp till toppen
Annons: