Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1239 ggr
lilljaeger
8/8/15, 8:07 PM

Pulpan!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sån total ångest. Klippt klorna på min älskade Decibel så otroligt många gånger under dessa snart två år, och idag råkade jag klippa lite i pulpan. Började såklart blöda lite och blev först väldigt rädd, men såg att de sluta rätt fort. Nu känner jag mig riktigt elak och okunnig. Jag har aldrig klippt i pulpan på varken råttorna, katten eller hunden. Vad kan man göra? Har ni råkat klippa i pulpan och vad gjorde ni då? Just nu försöker jag skämma bort henne med godsaker och extra kärlek. Hon är cool lugn och låter mig röra tassarna och även den klippta klon. De tar jag som ett gott tecken :)

Annons:
[silkesnosen]
8/8/15, 8:16 PM
#1

De kan bli lite nervösa nästa gång man klipper. Jag har lyckats en gång på katten, men med mina tidigare marsvin hände det ett par ggr. Det är inget farligt. Jag tvättar rent och ser till att det börjar bli en skorpa. Mer kan man ju inte göra.

lilljaeger
8/8/15, 8:21 PM
#2

Okej då har jag gjort något rätt iallafall :) tror du jag bör ställa undan hennes sandlåda? Bytte nyss sand och mysfiltar i hennes hörna så allt är rent :)

[silkesnosen]
8/8/15, 8:24 PM
#3

Jag kan inte så mycket om igelkottar, men se till att det är rent, så att det inte kan bli en infektion. Du kan se till att hon får vara på golvet eller liknande ett tag tills att det torkat lite.

Heidi
8/9/15, 3:25 AM
#4

Jag tror det kommer gå bra :-) bara du håller allt rent och kikar så de inte blir nån infektion.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: