Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 767 ggr
Whippet
2015-06-13 18:50

Funderingar

Hej!

Jag har bara lite funderingar kring afrikanska pygme igelkotten.

Kan man ha sin kotte lös i ett rum som är 5x4 m? Det är rätt mycket yta där, mitt eget rum där jag har säng dator, ganska många sladdar, kommer kotten bita på dom? dom är ju inte utspridda på hela golvet men har dom under hyllor, vid sidan av väggen där jag har datorn. Vad ska dom äta? Har rätt mycket hyllor och sängen då som den kan krypa under.. är det okej? Får ju se till att man inte trampar på honom eller henne när man är morgon trött men det ska nog absolut inte ske! Kan man få dom rumsrena, hur? Kan man ha kattlåda eller tidningspapper på golvet då eller? Behöver all fakta om kottarna! 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Angelica Hallberg
2015-06-14 07:20
#1

Oj.. råder dig att gå in på www.sverigestamigelkottförening.se o söka fakta :) Man ska ha dem lösa på minst 20 kvadratmeter. De biter inte på sladdar. De har som grundform spannmålfri kattmat o äter även mjölmask; olika grönsaker,kött exempelvis kyckling. Huvudsaken är att du kan få fram kotten om dem är under en hylla så är det väl ok. De är rätt svåra att få helt rumsrena De kissar o bajsar ofta när de är ute o rör på sig. En lägre låda med chinchillasand i är bra då de även gräver o "badar" i det. Absolut ingen sand som klumpar ihop sig då ett korn blir som cement I deras små magar

Whippet
2015-06-14 18:08
#2

#1 Tack för all info! Ska kolla in den sidan. Jag har en duna multy som min hamster just nu använder, kan man göra någon slags ramp upp till den och ha sand och eventuellt en liten låda där den kan kissa eller bajsa om den nu vill det? ..

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: