Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1093 ggr
sclara
4/5/15, 1:24 AM

Allergisk?

Halloj, har sedan en tid tillbaka fått problem med både andning/täppta bihålor samt ögon som kilar. 

Tänkte höra om någon av er tror samt vet om det är allergi mot kotten? Har haft min kotte i snart ett år och har problem sen ungefär samma tid tillbaka. Tyvärr har det blivit värre och värre, och är nu orolig att jag är allergisk mot min lilla kotte?

Tacksam för svar! :)

Annons:
[xamerax]
4/5/15, 3:12 AM
#1

vad har du för bo/gräv material? eller grävsand/toasand? sånt kan ju spöka också ibland, kanske du kan va allergisk mot damm bla.🤔 många utvecklar ju sånt

sclara
4/5/15, 12:19 PM
#2

Har just nu ToaLätt i botten på hennes bur och i hennes toa/grävlåda är det Icas egna klumpfria kattsand som hennes uppfödare tipsade om. Har dock bytt botten nyligen från fleecefilt till ToaLätt :) Hade förvånat mig om jag helt plötsligt var allergisk mot djur då jag har djur hela mitt liv.. kanske är damm som spökar

AvyogAlge
4/6/15, 12:40 AM
#3

Fleecefilt støver mindre, så det kan være du skal bytte tilbage. :)
Desværre kan man god blive allergisk overfor pindsvin/ kottar. Jeg kender en avler der måtte opgive at have dem, da hun blev allergisk

emmafelicia
4/6/15, 10:22 PM
#4

Jag är lite allergisk mot min kotte, så allergi kan det ju vara om du haft problem sedan länge liksom.

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

sclara
4/9/15, 10:59 AM
#5

Ska prova byta tillbaka till fleecefilt som underlag och ska även ta mig HC och ta ett pricktest för att se om det är någon allergi som ligger och spökar. Tack för all hjälp :)

Upp till toppen
Annons: