Annons:
Etikettallmänt
Läst 1083 ggr
khaleesi
2015-02-21 13:59

Värmematta

Sitter och läser en massa om kottar och har läst att dom flesta har värmematta till sina? Vad har ni för värmemattor och hur varma blir dessa? Vart har ni dom placerade för nånstans?

Hittade denna på zooplus.se http://www.zooplus.se/shop/katt/kattsangar_kattkorgar/varmekuddar_termotacken/395062

Är den något att ha eller ska jag försöka leta efter en annan? :)

Annons:
emmafelicia
2015-02-21 14:18
#1

Personligen är jag lite rädd att ha elektriska saker till min kotte, så jag kör på SnuggleSafes som jag tycker är bra! Har två stycken, men det kanske egentligen är bättre med värmemattor. Bara att de jag har som man kör i mikron liksom inte kan överhettas på samma sätt, det är en skön trygghet för mig :)

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

khaleesi
2015-02-21 14:21
#2

#1 Kände mig också lite skeptiskt till att elektriska saker till djur men tror det är för att jag mestadels har ägt marsvin och kaniner och dom gnager ju på det mesta. ;)
Snugglesafe, är det ungefär som en vetekudde då? :)

emmafelicia
2015-02-21 15:04
#3

Haha jaa, har också haft kanin, kanske kommer därifrån! Nej det är en plastplatta med en slags gel i, som håller sig varm väldigt bra. Sedan är det ett fodral runt som man alltid har på, som är fodrat med något som också håller värme. Så värmen håller sig länge. Mikrar du den för länge så kan kotten gå därifrån för den blir lite för varm, men min brukar gå tillbaka igen när den svalnat lite. Den blir aldrig brännande, om du inte kör utan fodralet runt typ. Tycker de är jättebra i alla fall :) men de kräver ju lite mer engagemang än en värmematta som sköter sig själv förstås!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

emmafelicia
2015-02-21 15:08
#4

Helt off topic vill jag bara tipsa om att sy en slags ficka av fleecefilt till kotten. Min uppskattar det massor. En lite större bit filt, vik dubbel, och sy ihop, lämna en sida öppen. Det är det bästa min kotte vet! Min sover i en sådan, på värmeplattan.

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

khaleesi
2015-02-21 15:21
#5

Okej, får kolla upp det där med snugglesafe då. :) Det lät ju ganska bra så man slipper elektroniken i buren. :) känns ju ändå lite osäkert om det skulle råka bli blött eller så, man vet ju aldrig det kan ju bli att dom får en stöt eller nått. Bra tips med myspåse, det hade jag till marsvinen förut men hade inte tänkt på att man kan ha det till kottarna också. :)

Upp till toppen
Annons: