Annons:
Etikettallmänt
Läst 873 ggr
Catchoo
2015-02-03 14:36

Knubbig kotte...

Min lille tjockis har nått upp i 500 gram, och även om han inte verkar lida speciellt mycket börjar det väl bli dags att sätta den lille rackaren på diet. Någon som har något förslag på bra foder till en väldigt kräsen liten kotte? (Han går just nu på applaws kyckling och är nöjd med tillvaron.) Det är egentligen inte ens så att han äter speciellt mycket, utan snarare att han ser motion som något som händer andra små kottar. Han har två kottehjul att springa i, men det närmaste han kommit dem är att ge dem ett ögonkast fyllt av förakt… Och han är ute flera timmar nattetid, flanerar runt i bästa Ferdinandstil (minus korkek), gräver järnet i kattlådorna, samt dödar fleecefilten jag har på golvet borta vid fönstret för att hans små tassar inte ska bli kalla. Men det mesta sker alltså i pensionärstempo, och han umgås helst med mig i sovande tillstånd (delade meningar om huruvida det ska tas som komplimang eller att jag är tråkig…) Så om någon har några idéer om hur man får sin lille latmask att motionera istället så mottas också de med tacksamhet!!

Annons:
Angelica Hallberg
2015-02-04 06:21
#1

Simma

APPLECHEEK
2015-02-04 12:49
#2

Lösningen är nog att byta foder till James Wellbeloved "Turkey & Vegtables" Finns att köpa på animail. Köp en barnbalja och få kotten att motionssimma. Det gör jag med min kotte Bill. Funkar jätte jätte bra. Är inte inne här så ofta men Om du undrar nått kan du maila mig på: real.lovers.write.letters@hotmail.com Eller Facebook: Lala Treehugger Kram

Catchoo
2015-02-04 22:15
#3

Tack så mycket, båda två - Kotte kommer sättas på motionssimning från och med nästa vecka! (Hur länge är det f ö lämpligt att han crawlar runt?) Ska också kolla upp turkey & vegs när jag behöver proviantera nästa gång…

gieser
2015-02-06 08:50
#4

Så kan man låta dom simma ? ? Hur gör man ? För att dom kan simma ?

Kram  Anna Cool

emmafelicia
2015-02-07 12:49
#5

Brukar tappa upp vatten i badkaret och se till så han vänjer sig lite vid att vara i vattnet först innan jag fyller på mer. Har bara gjort det någon gång, är så rädd att han ska få nosen under vattnet och få problem senare.

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Upp till toppen
Annons: