Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 2190 ggr
[PrincessDiva]
2014-12-30 19:06

(K) En liten kotte

Nu har jag suktat efter en kotte i nästan ett år och nu bestämt för att skaffa en.  Jag är ordentligt påläst och detta är inget impulsköp.

Jag är långtidssjukskriven och är nattmänniska så kan ge den lilla kotten mycket tid och kärlek. Har lång erfarenhet av andra djur, haft djur nästan hela mitt liv så jag vet vad ansvar betyder. Dock har jag aldrig haft en kotte. Jag är väl medveten om att en kotte kanske aldrig blir rumsren, men för mig är det inget bekymmer. Hade en iller i 5 år som aldrig blev rumsren.

Det jag erbjuder i mitt hem är ett eget rum (köket) som kommer att vara kottesäkrat. En egen sovbur, antingen ett eget hemmabygge, eller en kaninbur. Luckan kommer alltid att vara öppen så att den lille kan gå in och ut som den själv vill. En sandlåda kommer att finnas i buren för potträning, i lådan kommer jag att använda chinchillasand. Leksaker i massor, springhjul, mysiga fleecefiltar och myshus/tunnlar. När det gäller mat så tar jag tacksamt emot tips om bra märken av kattmat. Här kommer även serveras frystorkad mjölmask, frystorkade gräshoppor och annat sånt gott. Kommer att pröva mig fram en hel del i köttväg för att se vad den lille gillar, givetvis inte sådant som är skadligt.

När det gäller kön och färg/teckning så är vi inte så petiga. Viktigt för oss är att den lille är hanterad och van vid människor och katter.  När det gäller ålder så har vi satt en gräns på max 2 år, helst en bebis men absolut inget krav.

I februari-mars skulle vi gärna vilja få hem en liten kotte. Vi bor i södra Småland, men transport brukar kunna lösa sig på något sätt.

Tycker ni att vi verkar vara ett passande hem så hör gärna av er.

Annons:
AvyogAlge
2014-12-30 21:54
#1

Har du tænkt på at lede i Danmark?
Vi oplever folk der gerne vil af med deres pindsvin/ kottar på følgende Facebook sider:
Pindsvin Exotiske hobby dyr "Haycock"
https://www.facebook.com/groups/529240207099036/

Køb/salg af eksotiske pattedyr
https://www.facebook.com/groups/356895434411628/

og i ny og næ på denne side som jeg selv er administrator på:

Afrikansk Pygmæ Pindsvin
https://www.facebook.com/groups/367772373246481/

AvyogAlge
2014-12-30 23:47
#2

Og den her 🙂

Krybdyr ,gnaver og små husdyr til Køb ,salg ,byttes og bortgives
https://www.facebook.com/groups/215602915158675/?fref=nf

[PrincessDiva]
2014-12-30 23:54
#3

Tusen tack ska kika på detta

Tina-A
2014-12-31 20:17
#4

Vi finns i Stockholm och väntar en kull kottar om ca 1 vecka! Www.poppystockholm.blogg.se

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

mc83
2015-01-01 16:39
#5

Hejsan!

Jag har en liten igelkotts unge, hane redo för att flytta hem till ett nytt hem tidigast den 3 januari. Han har stamtavla och har färgen salt and peppar pinto. Finns i Södertälje. Hör av dig på min mail om du är intresserad så kan jag skicka bilder. Mvh Mia

Angelica Hallberg
2015-01-02 20:10
#6

Viktigt om du tar hem från Danmark är att det ska skickas in papper för import… annars finns risken att de tar din kotte i

Annons:
Angelica Hallberg
2015-01-03 10:23
#7

Tar din kotte i tullen skulle det

dumbell
2015-01-03 14:42
#8

#4 

Det finns ingen chans att frakta på något sätt till umeå?

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Tina-A
2015-01-04 07:46
#9

#8: Man får inte skicka djur på tex tåg eller buss, men däremot är det ju många som reser en del i Sverige. Man kan lägga ut annonser på tex djurtransport.ifokus.se eller på andra ifokussidor och fråga om någon ska åka mellan Umeå och Stockholm, sånt brukar oftast lösa sig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

dumbell
2015-01-08 11:48
#10

# Nej precis, det var det jag tänkte.
Dom enda jag hittar verkar tyvärr bara vara i Stockholm och liknande. 
Tänkte om någon på hemsidan kanske hade vägarna förbi eller så.

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Upp till toppen
Annons: