Annons:
Etikettallmänt
Läst 787 ggr
shimmer
12/14/14, 9:59 PM

Skendräktighet?

Hej, min igelkottstjej var (under höstlovet) hos en kottevakt när jag var bortrest och hon rymde då in till deras hankotte under natten, och vi har utgått ifrån att hon blev gravid för att vara på dem säkra sidan. Dock så har det nu gått 44 dagar av hennes "graviditet", vilket jag tycker låter som väldigt mycket. Jag är alltså inte alls säker på att hon är gravid, men undrar då ifall hon (eller igelkottar överlag) kan ha varit skendräktig? Hon har visat många symptom på att vara gravid, hon började äta mycket mer bara några dagar efter "parningen" och nu är hon väldigt tjock. Jag har gett henne mer proteinrik mat ämnad för kattungar och kattmammor (applaws) som hon ätit ett tag nu. Eftersom hon skulle ge näring åt bebisar behövde hon extra protein osv men om hon nu inte är gravid måste jag ju byta ut fodret eftersom hon blivit jätteknubbig. Jag ska ringa veterinären imorgon (eftersom dem har stängt nu) men undrar om ni har någon erfarenhet av kottar som fött bebisar såhär sent eller som betett sig såhär? För sålänge jag inte är säker på ifall hon är gravid kan jag inte bada henne, klippa klorna etc

Annons:
Angelica Hallberg
12/16/14, 9:26 AM
#1

Vet inte om de kan bli det. Vår hona har lurat oss 2 ggr då hon gått upp i vikt.

Tina-A
12/16/14, 11:33 AM
#2

Ja, de kan bli skendräktiga. De får symptom och går upp i vikt men ändå kommer det inga ungar.. Det är inte helt ovanligt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: