Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1260 ggr
gieser
2014-12-11 00:20

värmen hos kottarna

Hur skall jag göra har bäde värme matta samt en fläkt som jag starta ofta som ger värme i rummet men ändå blir alltid en igelkott kall :/

Kram  Anna Cool

Annons:
ilsebilse
2014-12-11 02:23
#1

Kanske ett mer skyddat sovställe? Det drar gärna utmed golven

gieser
2014-12-11 11:50
#2

De har öppen bur :) men ändå blir det kallt

Kram  Anna Cool

Tina-A
2014-12-11 12:33
#3

Jag hittar ibland också en kall stackars kotte som drar sig till ett kallt hörn :( det skulle vara SÅ mycket lättare om utrymsmåtten minskades något. Maila JBV och var på dom, svenska tamigelkottsföreningen försöker minska måtten till 2kvm, då skulle det vara säkrare för igelkottarnas hälsa.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

gieser
2014-12-11 12:48
#4

det är just bara en igelkott som alltid blir kall :( men hon visar inte tecken på att vara sjuk eller något :(

får panik varje gång hon är kall och man får sitta och värma henne :(

Kram  Anna Cool

EllinorNera
2014-12-14 10:52
#5

Min kotte blir också alltid kall. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det heller. Hon söker dig gärna till svalare platser, helst stora kartonger utan filt i. Försöker med nya knep hela tiden men inget har funkar hittills. Så om ni kommer på något så tar jag gärna del av tips och knep!

Seerose
2014-12-14 16:04
#6

Min lilla kotte älskar att ligga  bakom min elgitarrförstärkare, som jag haft stående bredvid fönstret och elementet. Men efter att hon en morgon var jättekall och svår att väcka fick jag helt enkelt möblera om och ställa förstärkaren på ett annat ställa. Så nu ligger hon där i stället, många nätter.

Annons:
Angelica Hallberg
2014-12-16 09:22
#7

Se till att ha fleece plädar eller liknande där de brukar lägga sig. Fungerar inte det så se till att de inte kommer åt stället där det är kallt.

Delphine
2014-12-18 18:07
#8

Min älskar sova i de tunnlarna vi byggde med mjölk paket, det verkar hålla värme.

EllinorNera
2014-12-21 09:41
#9

#7 jag har gjort detta vilket ledde till att hon blev deppig och inte ville lämnade sitt bo tillslut. Hon gick bara ut ich åt, drack o bajsa. Hon tycker inte om att springa på filtar och hon blir verkligen nedstämd när vi stänger av de bästa gömställena för henne. Har även testat att läggs ut värme(vete)kuddar inlindade i örngott men dom svalnar ju mot morgonen och det tog en himla tid att fixa varje kväll men det verkar vara det ända som funkar någorlunda.

ilsebilse
2015-01-05 01:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Våran har ett avloppsrör som nu förtiden är det enda stället hon sover på. Vi har köpt en typ 1 m ,två böjar på hornbach och ett slut/stopp. Sen ligger de i sin tur på en fleecefilt för att isolera lite extra från golvet. Hon älskar det sover där varje natt fastän hon har en värmematta under soffan också. Såhär ser det ut

ilsebilse
2015-01-05 01:28
#11

Hm av nån anledning är bilden ( i alla fall för mig) uppochnerpå men trycker man på bilden hamnar den rätt

gieser
2015-01-05 02:20
#12

Ah bilden är upp och ner för mig med :/

Kram  Anna Cool

Upp till toppen
Annons: