Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1017 ggr
Turast
2014-11-12 14:09

Medfödda behov ?

Hej! 

Hur tillgodoser ni era igelkottars medfödda behov? Vad har ni för miljöberikning? 🙂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
ilsebilse
2014-11-12 14:34
#1

Vi har ett sandbad. Jag lägger även ut hushålls papper som hon kan bygga bo med.

Tina-A
2014-11-12 16:44
#2

Vilka behov tänker du på, syftar du på några speciella? Eftersom mina röjer runt bäst de vill tycker jag inte det behövs någon speciell miljöberikning, skillnad hade det varit om de satt i bur tex och behövde stimuleras i buren. Nu har de springhjul, jagar levande insekter när de matas med dom och röjer runt här bland klädhögar, skor, in under soffan och röjer på bäst de vill. Hunden får väl ses som ett miljöberiknande rovdjur för de blir inte så glada när han kommer och pussar på dom ;) men dom fungerar bra ihop!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Turast
2014-11-12 22:22
#3

Tack för svar :) ja tänkte typ på springbehovet då de springer flera kilometer per natt i det vilda, och behovet att böka efter insekter och rötter i jord osv :) Gömmer ni maten så de får använda nosen för att leta upp den? Har de gömställen? 

Håller på med ett arbete om kotten så därför alla dessa frågor 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ilsebilse
2014-11-12 22:30
#4

Våran hatar sitt springhjul. Hon har aldrig använt det, inte ens när vi lagt majs på för att locka henne. Och majs är det bästa hon vet. Hon äter majsen hon når utan att behöva ställa sig på hjulet och lämnar resten 😝

Angelica Hallberg
2014-11-13 06:44
#5

Bon, leksaker, tunnlar, chinchillasand, halm att gräva i, många olika bon med olika in o utgångar, springhjul som de inte använder, de har tillgång till hallen köket o vardagsrummet så mycket att springa på. En labyrintlåda ; ja lite av

Angelica Hallberg
2014-11-13 06:45
#6

Här är en låda som sambon byggt :) den älskar

Annons:
Angelica Hallberg
2014-11-13 06:45
#7
Angelica Hallberg
2014-11-13 06:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8
Angelica Hallberg
2014-11-13 06:46
#9

Upponed men olika in o utgångar bland annat :)

AvyogAlge
2014-11-13 23:47
#10

Ud over hvad de andre har nævnt. Gemmer jeg melorme/ mjölmaskarna i forskellige former for kattelegetøj, som er beregnet til at udfordre kattene, så mine pindsvin/ kottar får nogle nye udfrodringer ind i mellem 🙂

Upp till toppen
Annons: