Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1865 ggr
ilsebilse
11/12/14, 12:34 AM

Tumörer i livmodern.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Då våran kotte för några veckor sen blev sjuk och fick operera bort sin livmoder undrar jag om nån annan varit med om detta. Det började med att hon kissade blodiga flytningar och konstaterades (efter 10 dagar antibiotika) vara tumörer i livmodern. Och jag undrar om nån annan varit med om detta så vi har ett hum om hur länge vi får ha kvar henne hos oss Bilderna är några dagar efter vi fick hem henne. Metalltrådarna är sydda för att det skulle göra ont på henne om hon gav sig på operations såret och då skulle ge upp vilket hon även gjorde redan hos veterinären.

Annons:
Angelica Hallberg
11/12/14, 6:23 AM
#1

Men lilla kotten då :(

ilsebilse
11/12/14, 12:10 PM
#2

Ja men som tur är hämtade hon sig bra. 4 dagar efter operationen var allt som vanligt och hon hade inte ont längre. Så det gick betydligt fortare och mindre smärtfritt än den gången hon drog in bakbenen i hårstrån. Men nu är stygnen borta och det ser jättebra. Hon ser dock lite knepig ut med magen rakad men det växer ju ut igen.

vanssvega
11/13/14, 6:25 AM
#3

Styrkekramar till prinsessan!

ilsebilse
11/21/14, 8:02 PM
#4

So far so god kan man väl säga, hon är helt återställd och kör på som vanligt. Än så länge går hon inte ner i vikt eller nåt annat som skulle vara ett tecken på att tumörerna har spridig sig. Så man vet aldrig vi ka ske får behålla henne längre än vi tror.

gieser
1/5/15, 2:25 AM
#5

:'( antagligen hade min det :( som du beskriver kissade hon blod eller något iallafall blod någonstans där ifrån :( i augusti men det syntes någon dag sen tog de slut och enlig läkare. Hade ho inget :( och nu igår gick hon bort :( och såg massa blod vid urinöppningen typ :( Men hon var pigg och allt annars :( åh känner mig hemsk att jag inte upptäckte något :( tänk om hon hade detta med och hon kunde ha räddats :'(

Kram  Anna Cool

ilsebilse
4/17/15, 6:20 PM
#6

Jag tycker inte du skall känna dig hemsk, det är ju väldigt svårt med ett djur som inte visar att de på något sätt är dålig. Det verkar dessutom som du har pratat med en veterinär. Det tog ett bra tag för oss innan vi fattade vad som var fel också, vi tyckte att hon började bli lite hjulbent och jag tyckte hon verkade lite ledsen och nere men kunde inte riktigt sätta fingret på hur jag såg det. Hjulbenheten var vi dessutom inte helt säkra på utan märkte skillnad i efterhand när de tagit bort livmodern. Men hon visade aldrig något annars hon åt som vanligt, sprang och rörde på sig lika mycket som hon brukar. Då är det väldigt svårt att förstå att de är sjuka.

Annons:
Upp till toppen
Annons: