Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1108 ggr
i fokus
11/2/14, 4:28 PM

Intervju med Heidi!

Berätta om dig själv:

Jag heter Heidi och är 28 år. Bor i Stockholm i en stor lägenhet tillsammans med min sambo Christian och djuren. Vi har fyra katter, fem igelkottar, en hamster och tre akvarium. Jag föder upp Afrikanska Pygmeigelkottar. 

Jag jobbar på webbtidningen Vimeddjur som annons och marknadsansvarig. Som ni kanske förstår så är djur mitt största intresse då jag ägnar mig åt djur både på jobbet och fritiden.

När upptäckte du att man kunde ha igelkott som husdjur?
Jag surfade runt på nätet år 2010 och upptäckte då igelkott i fokus och att man kunde ha igelkottar som husdjur. Nu fyra år senare är jag Sajtvärd här på igelkott. 

Är det som du trodde det skulle vara att ha hand om en igelkott?

Ungefär, minns inte riktigt hur jag tänkte det skulle vara. 

Berätta lite om dina igelkottar!

Eftersom jag har fem igelkottar så berättar jag om en av dom. Min första kotte Amy Rose. Vi fick hem Amy en sommarkväll och hon var så liten och söt. Snabbt visade det sig att hon inte bara var söt även väldigt gosig och somnar gärna innan för tröjan där det är varmt och gosigt. Hon är typiskt kottar väldigt nyfiken och envis. Liten kotte men stor personlighet har hon definitivt. På min hemsidawww.afrikanskpygmeigelkott.se kan ni läsa mer om de andra kottarna också. 

Vad är det svåraste med att ha igelkotten som husdjur?

Tycker nog inte något är svårt. I början tyckte jag insekter var obehagligt att ge men har vant mig nu. 

Och till sist - Vad är det bästa med att ha igelkott?

Att ha en gosig sovande kotte innan för tröjan är allt bra mysigtHjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: