Annons:
Etikettbeteende
Läst 2051 ggr
wilma.lindberg
9/13/14, 1:28 PM

Spottar ut maskar i taggarna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gav min igelkott maskar nyss och hon åt dom och sen spottade ut det i taggarna och åt det. Varför gör hon så? Är det normalt?

Annons:
Dan1jel
9/13/14, 5:16 PM
#1

När min igelkott fick gräshoppor (torkade eller vad de heter) så gjorde hon de också, dem gör de för att smälta in tror (kommer inte ihåg exakt vad just de hette) men vad jag vet så är det normalt ja :)

wilma.lindberg
9/13/14, 5:25 PM
#2

Hehe okej :) äckligt cx hur gör man för att dom inte ska göra så då?:) för jag vill ju kunna ge henne maskar :)

Laoghaire
9/13/14, 5:30 PM
#3

Kottar gör så bara :) när de hittar nått de gillar doft mässigt så stoppar dem in det i munnen och tuggar upp ett skum sen slickar dem ut det på sina taggar :) är du orolig så youtuba hedgehog anointing så kan du se att alla kottar gör så och det är omöjligt att stoppa ;)

// Johanna och Ester

wilma.lindberg
9/13/14, 7:08 PM
#4

Okej :) knäppa djur det här cx är det bara att tvätta dom efter att dom haft ut den där geggan? :)

Tina-A
9/13/14, 7:36 PM
#5

Ja, du kan torka bort det om du vill eller vänta tills detär dags för ett bad. Som sagt är det vanligt, dom gör det när dom hittar något dom gillar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Dan1jel
9/13/14, 8:41 PM
#6

Skumma så var det de hette :P men ah, torkade gräshoppor hade inte så fin doft kan jag ju säga ;) blev bad direkt hehe

Annons:
wilma.lindberg
9/13/14, 10:09 PM
#7

Men då vet jag :) tack för alla svar :)

wilma.lindberg
9/14/14, 7:32 AM
#8

Nu imorse hade hon smort in hela rumpan, ansiktet och sidan med mat s: så äckligt

Angelica Hallberg
9/14/14, 9:59 AM
#9

om ett tag gör ho inte det med maten o maskarna… det är oftast nya dofter o smaker de gör så med :)

Heidi
9/14/14, 2:45 PM
#10

#8 de sånt man får räkna med som kotteägare  😉de naturligt beteende för dom.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[Blue_Lugia]
5/23/15, 12:28 AM
#11

Typ som hundar som rullar "skit"

emmafelicia
5/23/15, 1:25 AM
#12

Min kotte gör inte så med mat, men gärna om jag har lite parfym på mig eller om något annat luktar intressant. En gång tyckte han att hela jag var en enda stor intressant doft så vad jag än gjorde så skulle han komma och smaka på mig och mina kläder för att skumma på sig, knäppisar!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Upp till toppen
Annons: