Annons:
Etikettbeteende
Läst 1073 ggr
Dan1jel
2014-09-05 15:37

Lite smått orolig över allt krafsande...

Min lilla kotte har tyvärr inget eget rum då jag bor väldigt litet, så just nu har jag en sådan hamsterhage som hon är i underdagarna då hon sover samt stänger av till hallen och mitt sovrum under kvällarna, Hon är väldigt skygg generellt ( som säkert dem flesta kottarna är) och hur mycket jag försöker vänja henne vid mig så vill hon bara springa ifrån mig, från att jag tar upp henne samt försöker ha henne i min famn (kanske är ett vanligt beteende?!) 

förut så sov hon i ett plast rör vilket jag ansåg inte var så skönt för henne och på morgonen så hittade jag henne alltid bakom mina högtalare, då skaffade jag en kartong som hon sover i och på morgonen är hon där vilket jag anser är lite skönt att hon vet vart hon kan vara i lugn å ro, men min fråga är väl lite mer allt krafsande hon gör i kartongen underkvällarna och ibland på dagarna, jag har tittat in där och ser att hon försökt att riva upp lite på sidan av kartongen, försöker hon att gräva ner sig eller trivs hon inte där?

ursäkta min långa berättelse men var mer menat för den som läser att förstå lite hur det ser ut / hur hon fungerar just nu.

Annons:
Angelica Hallberg
2014-09-06 21:56
#1

hur har du gjort i kartongen?

vad har hon för liggmaterial?

blir det mörkt? annars kanske hon behöver ha en filt över öppningen…bra bomaterial är care fresh från animail.se

madde75
2014-09-07 12:17
#2

Lägg i nått gosigt i lådan typ fleecefilt eller nått annat bomaterial den kan boa in sig o ligga gosigt o varmt o gömma sig.

Dan1jel
2014-09-09 22:29
#3

Tack för svar, har som en vanlig frakt kartong, men har tagit bort tejpen så den går att öppna å stänga samt skurit ut ett hål å satt ett rör där så hon kan gå ut å in när hon vill. just nu är det inget liggmaterial där i utan ett gäng fleecéfiltar, men hon brukar aldrig ligga på dem utan buffar mer undan dem så hon ligger på kartongen :(

Upp till toppen
Annons: