Annons:
Etikettfoder
Läst 1309 ggr
[Salj06134]
2014-09-02 16:12

Insekter som foder

Hej! 

Jag får min första kotte om 2 veckor, har lite frågor kring foder och främst insekter:

Ger ni insekter varje dag eller hur många gånger i veckan? Hur många delar torkade/frysta, blötmat, levande? Hur länge håller de sig levande om man köper dem på zoobutik? Hur levereras de om man beställer av tex reptilgrottan? Frysta insekter känns nog som det lättaste alternativet även om målet är att ge levande så ofta som möjligt?  Finns frysta pinkies? Har ni några tips på fryst/torkad mat/burkblötmat? Jag undrar egentligen hur ofta det kommer att bli vändor till zoobutiken vs att köpa online.

Jag bor på Södermalm i Stockholm, någon som råkar ha en bra zoobutik att rekommendera? 

Vi lagar väldigt mycket mat hemma. Hur mycket/ofta kan man ge (okryddad) hemlagad mat tex kyckling?

Skulle ni kunna ge någon typ av uppskattning på hur många gram(har köpt en köksvåg!) el dl torrfoder/ insekter som bör ges per dag? Hur stor del av måltiden bör vara protein?

Stort tack på förhand!

Elinor

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Angelica Hallberg
2014-09-03 09:40
#2

jag ger mjölmask. de har jag i petbox som jag köpt på reptilgrottan. där har jag havregryn och nåt som ger dem vätska… exempelvis gurkbitar. jag byter gurkbitar varje dag o de lever länge. en del har vu låtit förpuppas till skalbaggar o de har nu fixat nya supersmå mjölnaskar som blir mat när de växt till sig.

Upp till toppen
Annons: