Annons:
Etikettallmänt
Läst 1368 ggr
Seerose
8/22/14, 9:39 PM

Flyga med igelkott?

En liten fundering – när jag flög sist för att träffa min kille som bor i Gävle gick det på en tjej bredvid mig som hade en liten chihuahua med sig i en väska. Han var med henne i kabinen på planet och jag har sedan dess kommit att tänka på om det skulle vara möjligt med en igelkott.

Får man, och skulle de klara det?

Annons:
MatildaSjöberg
8/22/14, 9:46 PM
#1

http://www.sas.se/allt-om-resan/ovrigt/resa-med-djur/djur-i-kabin/ enligt SAS, men olika på olika flygbolag, ring och tala med dem :-)

Seerose
8/22/14, 9:59 PM
#2

Borde ju räknas som övriga djur och då får man alltså inte ha dem inne i kabinen…

MatildaSjöberg
8/23/14, 12:44 AM
#3

Igelkottar är ovanliga, tror att det bästa är helt enkelt att ringa. Flygbolag är olika och har olika praxis 😃

Heidi
8/23/14, 6:47 PM
#4

På Finnair är det man får ha med i kabinen. Vet en uppfödare från Finland som flög hem kottar från England. Så de helt olika för olika flygbolag. Bästa är att ringa dom 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AvyogAlge
8/24/14, 11:32 AM
#5

Jeg har prøvet at få lov at tage et pindsvin med i kabinen fra England, og det var kun Finair der tillod det. Og de flyver ikke fra England til Danmark eller Sverige

Seerose
8/24/14, 1:59 PM
#6

Frågade SAS via chatt och fick svaret att bara hundar och katter är tillåtna i kabin men att han inte kunde säga varför reglerna var sådana…

Annons:
AvyogAlge
8/25/14, 1:01 AM
#7

Sådan har alle andre flyselskaber end Finair også svaret mig 😕

Bara Anna
8/27/14, 4:40 PM
#8

En sak bara: Tänk på att det skall fungera i säkerhetskontrollen också. Ingen säkerhetskontroll (mej veterligen) röntgar levande djur. Du måste alltså kunna gå igenom metalldetektorbågen med kotten i famnen och utan risk att den rymmer. Alternativt att du kan ta fram denne i ett avskilt utrymme så att bur kan röntgas.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: