Annons:
Etikettallmänt
Läst 593 ggr
eghafra34
2014-08-11 15:14

Ensamma igelkottar

Hej! Är verkligen ingen expert angående igelkottar, så jag har en fråga till er lite mer kunniga här på iFokus. Igår (under förmiddagen) hittade jag en liten igelkottunge som låg och sprattlade på rygg i den stekande solen. Den låg bredvid min kanin i hans hage, och försökte liksom dia honom. Jag lyfte försiktigt bort den till skuggan där den fick dricka. Hörde ett prassel och undanskymd i rabatten låg ännu en liten krabat, som snart blev återförenad med sin kompis. Kollade till de under kvällen men då var de borta. Idag låg den ena av de i kaninhagen igen. Nu till den stora frågan - har de sin mamma i livet tror ni? Ska inte glömma att nämna att jag såg en vuxen kotte springa i trädgården, men det var några dagar sen. Tacksam för svar!

"Framtidens människa kommer tappa sina flyktinstinkter att springa iväg. Vi kommer istället instinktivt trycka på ESC knappen."

Annons:
eghafra34
2014-08-11 15:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en bild!

"Framtidens människa kommer tappa sina flyktinstinkter att springa iväg. Vi kommer istället instinktivt trycka på ESC knappen."

eghafra34
2014-08-11 15:35
#2

Vet inte om det spelar in, men på igelkotten kröp det kryp … :/

"Framtidens människa kommer tappa sina flyktinstinkter att springa iväg. Vi kommer istället instinktivt trycka på ESC knappen."

Angelica Hallberg
2014-08-12 05:30
#3

kryp på igelkottar är vanligt. vilda gar ofta det. det som oroar mig är att den försöker dia. den ser inte stor ut. kan du väga den? kan du även kolla så den har tänder i munnen? är de för små om det hänt mamman något så ska du kontakta närmsta viltrehabiliterare. så får du tag i dem igen så väg o kolla extra noga om du ser en mamma. ställ ut blötmat kattmat o vatten.

eghafra34
2014-08-12 10:07
#4

Okej, tack för tips. Vi har ställt ut mat och vatten. Ska försöka kolla tänder + vikten.

"Framtidens människa kommer tappa sina flyktinstinkter att springa iväg. Vi kommer istället instinktivt trycka på ESC knappen."

Upp till toppen
Annons: