Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1965 ggr
ilsebilse
2014-07-07 01:37

Spyende igelkott

Hej jag har en fråga, är det nån vars igelkott har spytt? Vi har haft iris i 2,5 år och aldrig varit med om det men nu inatt precis innan vi somnade gjorde hon ett konstigt ljud. Det lät nästan som hon nös och när jag kollade vad som hänt så hade hon spytt. Är det nån annan som varit med om detta? Jag gissar att det inte är nånting farligt för alla djur spyr och det var precis efter hon ätit men det hade ändå varit skönt att veta.

Annons:
ilsebilse
2014-07-07 01:54
#1

Kan tillägga att hon inte på något sätt är hängig eller dyl. När jag plockade upp henne så var hon precis som vanligt. Väldigt pigg, nyfiken och gjorde allt för att föröka klättra ur händerna på mig. Vilket är precis som det alltid är.

uz00x
2014-07-07 03:39
#2

Ingen aning, men vill tillägga att inte alla djur spyr, hästar tex kan inte spy, haha ;)

Hoppas du får ett bra svar snarast! :)

Angelica Hallberg
2014-07-07 08:00
#3

är bajsen normal?

ilsebilse
2014-07-07 11:18
#4

Ja, ingenting annat är konstigt eller onormalt.

Tina-A
2014-07-07 20:38
#5

Om det var precis efter att hon ätit kan det vara så harmlöst som att en liten matbit fastnade uppe i gommen på henne, då kan en del kottar spy för att få loss den. Om hon verkar som vanligt och äter som vanligt skulle jag inte vara så orolig. Du kan väga henne de närmaste dagarna för att se om hon går ner i vikt, det är isf ett tecken på att hon är sjuk och behöver tas till vet.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Heidi
2014-07-07 22:10
#6

De kan spy om de har extremt ont också. Men verkar hon pigg och glad annars bör det nog inte va nått farligt. Som Tina säger så är väga ett bra sätt att se samt hålla koll på att hon äter och dricker som vanligt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
ilsebilse
2014-07-08 00:00
#7

Ja idag har det inte varit nån fara och hon har inte gjort nåt konstigt och är precis som vanligt så det var nog ingen fara med henne. Man tänker heller i te så rationellt halv 2 på natten när hon får för sig att göra något hon aldrig gjort innan.

madde75
2014-07-09 08:57
#8

Våran kotte spydde under bilfärd…blev åksjuk

gieser
2014-08-18 17:57
#9

våran spyr när vi åker bil

Kram  Anna Cool

ilsebilse
2014-09-19 11:05
#10

Vi har kommit fram till att det är något med ägg. Hon har alltid kunnat äta ägg men den sista tiden har hon spytt varje gång hon fått det så nu har vi helt enkelt gjort så att hon inte får det.

Upp till toppen
Annons: