Annons:
Etikettleksaker-och-aktivering
Läst 1555 ggr
Tina-A
2014-06-26 22:51

Trögt hjul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt ett tefatshjul men det är så nedrans trögt. Jag har svårt att få den att snurra och när hon klättrar på hjulet rör det sig inte heller. Det är helt nytt så det lär ju inte vara trasigt, men det kan ju inte vara såhär trögt.. Funkar ju inte. Vad ska jag göra?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Heidi
2014-06-27 01:12
#1

Prova att smörja med typ rapsolja 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Tina-A
2014-06-27 06:28
#2

Jag har gjort det men efter typ 5 minuter rinner allt ner och det är trögt igen.. Det funkar i början men rätt snabbt blir det för trögt för att använda igen :(

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Laoghaire
2014-06-27 07:24
#3

5-56 funkar som smort

// Johanna och Ester

Tina-A
2014-06-27 08:57
#4

5-56?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Laoghaire
2014-06-27 11:14
#5

brukar komma i paket med silvertejp ^.^ smörjer allt utan att försvinna. Magiskt.

CRC 5-56 

http://www.5-56.nu/

// Johanna och Ester

Angelica Hallberg
2014-06-28 10:03
#6

köp det på bensinstation

Annons:
Tina-A
2014-06-29 18:12
#7

Har provat 5-56 nu, en sprayflaska. Luktade jättestarkt och vet inte om jag tog för lite eller inte lät det "sjunka in" tillräckligt länge för jag upplevde inte att det blev mycket bättre.. Bästa hittills har varit att dränka hjulet i jättemycket rapsolja och sen fylla på jätteofta, har fyllt på en eller två gånger varje kväll. Knepigt hjul alltså.. Verkade så himla bra och egonomiskt men lutar nog åt att köpa ett nytt. Rekommenderar inte detta hjul alls, lyckas verkligen inte få det att funka ordentligt..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

henrik90k
2014-06-30 17:09
#8

Mitt hjul har också börjar kärva lite men det fungerar iaf fortfarande. Nästa gång blir det nog ett "vanligt" springhjul för mig också.

Tina-A
2014-07-02 09:36
#9

Nu har det fungerat i 1 dag och jag hoppas det håller i sig! Jag har satt 2 tofsar runt den gröna hållaren i mitten och fyllt upp med vanlig matolja. Nu kan inte det blå hjulet liksom "hamna i botten" eftersom tofsarna stoppar upp.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: