Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 860 ggr
Tiarilir
2014-06-04 23:21

(S) Lillemor behöver nytt hem!

På grund av ohållbar framtida boendesituation så behöver jag och min kära igelkottshona Lillemor separera.

Uppfödarnamn och namn: Lillemor

Igelkottens/kullens födelsedatum och leveransdatum: Oktober 2013 levererades hon, födelsedatum finns ej exakt.

Färg /teckning: "Normal". Lite rosa i huden, vitt maghår, svart/vita taggar.

Finns stamtavla:  Nej

Kontaktinformation:   Meddelande i första hand                                     

Övrig info: 

Närmre ett år

Nyfiken och van vid hantering. Kan vara lite butter när hon är nyvaken men annars är det inga problem.

Har försökt gått i dvala vid två tillfällen, men har snabbt upptäckt det och vidtagit åtgärder. Har märkt att hon i allafall behöver 21 grader varmt, alternativt någon plats att värma sig.

Stamtavla saknas tyvärr då uppfödaren varit oseriös. Har även haft Ringorm som följde med från köpet som blivit behandlat.

Jag kommer begära 1000:- för henne för att jag vill veta att du är seriös men då ingår även springhjul samt en del mat. Kommer självklart bistå med tips om detta behövs, men jag vill att du ska ha grundkunskap om igelkottar och vara beredd att klara dig själv.

Selektiv försäljning, kontakta mig via meddelande så kommer jag utse bäst passande övertagare.

Mer information ges vid kontakt

Annons:
Tiarilir
2014-06-04 23:22
#1

Finns i Hälsingland, förresten.

madde75
2014-06-07 09:37
#2

Blev ni av med ringormen……..

Tiarilir
2014-06-07 16:09
#3

Hon har fått en veterinärordinerad behandling så ja :)

Giniw
2014-06-09 14:47
#4

Hej jag är intreserad av din kotte jag har läst på om dom och kan grunderna jag har ett rum som är exakt p km2 där kotten komer att vistas jag har mycket tid då jag är 17 och är alltid hema om jag inte är i skolan men jag kommer att tillbringa minst 4 timar om dan troligen mer med kotte vad heter kotte och vilket kön är den.

skriv gärna tillbaka om hur det blir.

Tiarilir
2014-06-11 07:59
#5

Hej Giniw. Då du inte har läst första meddelandet ordentligt kan jag inte se dig som en kapabel övertagare.

Upp till toppen
Annons: