Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 728 ggr
Magikatten
5/29/14, 3:33 PM

Funderar på att köpa kotte

Hejsan!

Har under ett år eller så varit intresserad av att köpa en afrikansk pygmeigelkott, men har börja ta reda på fakta och sådant först nu.

Ska självklart läsa på mycket mer innan jag verkligen bestämmer mig för att köpa en. Dock har jag några frågor som behöver få svar vilket jag hoppades att ni kunde hjälpa mig med :)

1. Kotten kommer bo i mitt sovrum vilket är precis 20kvm men då står ju en del saker på golvet såsom bokhylla, byrå osv. Alltså blir golvytan mindre, så jag undrar om jag bör skaffa ett större rum åt kotten?

2. Kan kotten leva tillsammans med katt? (katten kommer inte ha tillgång till sovrummet men de kommer naturligtvis stöta på varandra nån gång)

3. "Präglas" igelkotten på en person eller är den lika kelig mot alla? (tänker på att jag kommer flytta hemifrån inom ett par år och i värsta fall kommer kanske igelkotten lämnas kvar med restera familjemedlemmar)

Återkommer säkert med fler frågor såsmåningom ;)

Nu till en annan grej som jag undrar över. En kompis till mig hade en albinoigelkott när jag var yngre och denne sov vid hennes fotända (sängen var en madrass direkt på golvet). Kan igelkottar sova i sängen utan problem? Känns som att risken är stor att man krossar dem i sömnen?

Tack på förhand för svar! <3

Annons:
Angelica Hallberg
5/29/14, 11:12 PM
#1

1.ytan den ska ha är 20 kvadratmeter… kan knappast cara så att dina möbler tar upp jättemycket av ytan? Lovar att kolla upp det med jordbruksverket. 2. Ja många här på forumet har katt o kotte o det fungerar oftast bra. 3. Oftast blir den kelig mot de som ger den tid o kelas med den :) Jag har ingen aning om hur det är med att ga drm i sängen. krossar glr du nog inte för du känner nog taggarna. men jag skulle nog inte våga chansa.

AvyogAlge
5/30/14, 8:34 PM
#2

Jeg kender flere der har sovet med deres igelkott/ pindsvin uden problemer. De siger at igelkottarne/ pindsvinene stikker dem, hvis de er ved at mase dem. Jeg har dog aldrig selv turdet prøve. 🙂

Upp till toppen
Annons: