Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1368 ggr
lilljaeger
2014-05-20 21:40

konstgräs?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är konstgräs på något sätt farligt för kottar? Köpte en hel konstgräsmatta till balkongen och lät decibel undersöka lite. Såg rätt roligt ut då hon hoppa till när "gräset"killa henne på magen :p

Annons:
Heidi
2014-05-20 21:45
#1

Nä jag kan inte se att det skulle vara farligt. Det skulle väl vara om hon börjar tugga på det men oftast låter dom ju bli, sen är det väl kanske så pass hårt så de inte får loss nått. Jag har plast och sidenväxter till kottarna 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

lilljaeger
2014-05-20 21:58
#2

Tack heidi! :D vet inte om hon tycker om det men kanske kul med något nytt att undersöka :) Hon är ju en liten äventyrare så! Här om dan klättrade hon upp i vår tv-bänk med hjälp av sladdarna från ps4. Där bland alla tidningar och spel var tydligen en bra sovplats :p

Heidi
2014-05-20 23:33
#3

#2

Ja men nya saker att sniffa på är alltid stimulerande. Haha ja jisses så påhittiga de är. När vår Amy bodde i sovrummet vaknade jag av att det stacks på foten. Då hade hon lyckats kravla sig upp med hjälp av överkastet och filten som låg till hälften i sängen och hälften på golvet 😉

Du kan ju ta en bricka eller nått och så gräs så hon får en riktig gräsmatta. Det har jag tänkt och göra.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: