Annons:
Etikettallmänt
Läst 819 ggr
Olivia_I
5/17/14, 12:12 AM

Igelkottar

Hej! Jag kan typ inget om igelkottar men idag så såg jag världen gulligaste igelkott! Vi döpte den till Ivar. Den var typ 15 cm stor och hade världens gulligaste ansikte. Sammanfattning av detta inlägg. Jag vill ha en igelkott! Är dem till mycket besvär?

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

Annons:
Heidi
5/17/14, 8:53 PM
#1

Det beror väl på vad man anser som besvär 😉
Om man inte har intresset kan jag tänka mig att man kan tycka den är till besvär. De ska ha 20 kvm att bo på och alla igelkottar blir inte rumsrena så då får man torka kiss och bajs. De äter mindre mysiga saker som maskar, syrsor, kackerlackor osv. 

Man blir stucken då och då även om igelkotten är helt tam och lugn så får man småstick. Jag tänker inte så mycket på det men en del kanske inte tycker de så trevligt. 

Igelkottar kan bli väldigt gosiga men alla blir inte det och det får man ha med i beräkningen. De kan vara fräsiga. De är ensamlevande i naturen så de är väldigt envisa och gör som de själva vill. Antingen tycker man de charmigt eller mindre kul. 

Bästa för dig är nog att umgås med tamigelkottar och se om det kan vara något för dig 🙂. Vet inte vad för kotte du träffade men de vi har är Afrikanska Pygméigelkottar. De svenska vilda får man inte ha som husdjur.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: