Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 702 ggr
Laoghaire
5/7/14, 12:01 AM

Lille Iggy ute och visslar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För snart 3 veckor sedan fick jag hem min första kotte Iggy som är 2 år. Jag har varit orolig över att hon inte alls skulle gilla mig då jag har läst att det kan vara väldigt tidskrävande att få en omplacerad kotte till att ty sig till en. Men oj vad hon är snäll och alldeles underbart humör har hon :D Så fort hon förstod att det var jag som kom med mask så hade jag vunnit över henne :P Nu efter bara 3 veckor så är bästa stället att sova på under min tröja på magen.

Här är hon ute och utforskar på soffan innan hon intog sovposition igen. väldig nyfiken på kameran :P 

Ville bara förvarna er att det kommer nog massvis med frågor från mig då Iggy som sagt är min första kotte 🙂

// Johanna och Ester

Annons:
Heidi
5/7/14, 12:03 AM
#1

Så söt ❤️

De bara att fråga på när det dyker upp saker du funderar över.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

mellis98
5/7/14, 12:08 AM
#2

Så söööt 😍

Konkolia
5/7/14, 12:58 PM
#3

Sicken tötnos!!!😍😍😍

Laoghaire
5/7/14, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack tack ❤️ Är en otroligt stolt kottemamma nu! 

Fast olyckan har redan varit framme såg jag igårkväll… Hon behövde verkligen klippa naglarna men jag har varit tvungen att ta en fot per dag för hon blev så stressad av det och igår när den sista tassen skulle tas så såg jag att hon hade redan hunnit fastna med den :(

Hur brukar ni göra om detta sker.. bifogar en bild på hur det ser ut nu.

Jag är jätte nojjig känns det som men vill att hon ska ha det bra. Hon hade ett av dem mindre bra springhjulen med hål i när jag fick henne men idag kom det nya som jag har beställt på ebay så det andra åkte i tippen direkt!

// Johanna och Ester

AvyogAlge
5/7/14, 7:03 PM
#5

Tillykke med den lille ny. 🙂
Du kan se tips om det at klippe klør i denne lidt ældre tråd. 🙂

http://igelkott.ifokus.se/discussions/531372278e0e74376b0009c4-kloklippar-tips?discussions-3

Her henviser jeg bl.a. til et par danske film om emnet 🙂

Laoghaire
5/7/14, 11:27 PM
#6

Haha ja jag har provat allt i dem videosarna men hon löper amok så fort jag fått tag på en nagel :S hon rullar inte ihop sig utan det är bara vilda sprattlande protester. Hade samma fight med mitt marsvin varje gång det var nageltrimning 😕 här hade man hoppats hon var lika lugn som hon var efter flytten 😕

tror det var hjulet som var boven med den blodade tån dock men hittar inte nagelbiten eller blodspår någonstans så mysteriet får förbli olöst 🤓

// Johanna och Ester

Annons:
Angelica Hallberg
5/9/14, 6:15 AM
#7

Ajaj lilla stackaren. jag håller fasg tassen o låter dem stå på en handduk eller sitta i knä… mycket protester ibland men bara o va envis så lär de sig att det inte är farligt :)

Upp till toppen
Annons: