Annons:
Etikettbeteende
Läst 807 ggr
Heidi
5/2/14, 11:21 PM

Var det som ni tänkt er?

Igelkottar är ju speciella små djur men också otroligt charmiga. Dock passar de absolut inte alla. Tyvärr ser man ju en del omplaceringar på blocket där folk tröttnat. 

Men hur upplever ni det, var det som ni tänkte er att skaffa igelkott? Var det bättre eller sämre? 

Upplever ni att ni fått en riktig kontakt med er igelkott? Jag kan förstå att en igelkott kanske vid första anblicken inte verkar så personlig men när man lär känna dom små liven så har de verkligen starka personligheter och är helt egna i sina sätt att vara.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Angelica Hallberg
5/3/14, 6:41 AM
#1

Bättre än jag trodde :)

madde75
5/3/14, 7:50 AM
#2

Det bästa ..roligaste….charmigaste djur jag haft.

Bekka-AR
5/3/14, 8:12 AM
#3

I stort tycker jag det är som jag trodde. Lätt skött men mysigt djut. Jag trodde dock det skulle vara lättare att toaträna som med kanin eller marsvin men nej balto går överallt. Tycker inte kisset och bajset luktar speciellt mkt troddw det skulle vara värre. Trodde också de skulle vara lite mer högljuda på kvällen eftersom jag sett så många här inne skriva att det kan vara jobbigt med hjul ljud osv. Sj tycker jag det är riktigt mysigt att höra baltos små tassar i golvet å hur han smaskar när han äter. Taggarna var mycket mjukare än vad jag trodde å även fast man läst att de är små trodde jag de skulle vara en aning större. Mkt mysigare att mysa med och klappa än vad jag trodde. De mesta är väl bättre än jag trott :)

lottaok
5/5/14, 5:04 PM
#4

Nu har vi inte haft vår Teo så länge men tycker det är rätt mycket som vi tänkt oss :) Vi förväntade oss inte att det skulle vara världens mest sociala djur eller roligast, men det var inte heller det vi letade efter eller som passar oss just nu. Vi förstod också att det skulle bli en del jobb med torka bajs och fix men det kände vi som ett tillfälle att blir lite mindre lata. :) Sen tycker jag väl kanske att han ger lite mer än vad vi hade förväntat oss, visar personlighet och så :)

Seerose
5/5/14, 10:09 PM
#5

På sätt och vis tycker jag att det är ännu bättre än de höga förväntningar jag hade. Hon är mysigare än jag trodde, är rumsren sedan början (utom om hon känner sig stressad) och är verkligen en egen person.

Hade dock trott att hon skulle komma fram mer av sig själv, men jag måste ta fram henne för gos varje kväll. Men när hon väl är uppe verkar hon tycka väldigt mycket om det.

Heidi
5/6/14, 4:53 PM
#6

Va kul att höra era tankar 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: