Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1173 ggr
Seerose
2014-04-11 22:10

En vanlig dag/kväll med kotten

Ja, jag tycker att det vore kul att veta hur er vardag med kotten ser ut. Hur umgås ni och när? Vad gör ni tillsammans? Och så vidare.

Alltid kul att få veta hur alla andra har det med sin kotte och vad de gillar.

Annons:
Angelica Hallberg
2014-04-12 16:17
#1

En vanlig vardag hos oss är att de sover på dagen o oftast är jag eller sambon kottemyssjuka så vi tar fram dem ur bona innan de kommer fram själva o lägger dem i,nnanför morgonrocken eller under en filt på bröstet.. där kan de ligga i timmar o bli gosade med om de fick bestämma. Molly (vår 12 veckor gamla tjej) verkar ha börjat gilla att bli smekt på magen så vi gosar med dem när vi ser på tv. Pussar på dem o matar med mjölmask.. mysan totalvägrar dock att ta mask.. nån kväll blir det fotbad på dem o kloklippning :) om man släpper dem på golvet så springer de fort som attan.

Angelica Hallberg
2014-04-12 16:21
#2

Mysan älskar att ligga innanför husses morgonrock och sova.. hon klättrar upp bak naken o ner så hin hamnar vid soffans ryggstöd, det är deh mysan gillar mest..o fast hon har massa bon att välja på så väljer hon att vira vår gardin längd *som är för lång) som en strut runt sig hihi ska leta upp kort så ni får se

Heidi
2014-04-12 23:04
#3

På kvällen brukar jag ta upp kottarna för mys. Ibland har de hunnit vakna, ibland får jag väcka dom.

Kottarna sitter i knät eller myser under tröjan. Särskilt Amy gillar att bli smekt på kinden eller magen. 

Sen brukar det vara mysigt också när jag sitter på golvet och matar dom med mjölmask. Då sitter dom förväntansfulla breve och typ tigger haha 

Sen självklart fotbad och kloklippning också då och då.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Bekka-AR
2014-04-16 11:09
#4

Inte haft mkn kotte så länge men när man har varit ledig har jag myst med honom på dagen då han gätna sover i en filt på magen. På kvällen när ham har vaknat får han sima zophobas/mjölmask sedan får han springa omkring i soffan och mysa om han vill. Katterna är gärna också med. När ham sprungit en stund får han sim vom og hundmat. Sen är han ju uppe å springer när man sj sover men jag tycker det är mysigt att höra hans små tassar i golvet, gör så jag sover bättre! ;) Angelica hallberg min kotte gör exakt samma sak med min gardin som också är för lång haha :p

Angelica Hallberg
2014-04-16 15:48
#5

Hahaha va kul att det inte bara är mysan :)

Upp till toppen
Annons: