Annons:
Etikettallmänt
Läst 777 ggr
Bekka-AR
4/9/14, 9:53 PM

utfodring

Hej! Nu har man ju läst på många ställen på detta forum om varierad kost tiöö kottarna men hur ofta ska man då ge mjölmask, zophobas, kött och grönsaker? Hur många larver ger ni per dag? Då ni ger alltså!? :p

Annons:
AvyogAlge
4/10/14, 7:06 PM
#1

Jeg giver ca. 10 små melorm/ mjölmask, eller 2 store melorm/ mjölmask om dagen. Andre insekter, frugt, grønt og kød giver jeg kun som snack en gang imellem. (mindre end en gang om ugen).
Insekter der er avlet i fangeskab er ret fede, så man skal ikke give for mange af dem.

Bekka-AR
4/10/14, 8:57 PM
#2

Ok bra att veta! :) men är det plus 30 g protein eller ska man räkna in detta? :S

Heidi
4/10/14, 10:24 PM
#3

Mina har fri tillgång av spannmålsfritt torrfoder. Sen får kottarna ett par stycken mjölmaskar och/eller 1-2 kackerlackor typ varje dag. Ibland lite blötmat eller kyckling/kött. Ger inga grönsaker då de inte är något dom behöver. De kan få smaka tex äpple som godis nån gång men inte särskilt ofta. 

Räknar inte så mycket 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Bekka-AR
4/11/14, 10:25 AM
#4

Jag räknar inte heller till mina katter man bara vet. Men är lite svårt i början att veta hur mkt de äter. Balto han hugger i sig allt. Verkar inte så kräsen haha ;) Men ni som ger rå kött, vom å hundmat håller på att tillverka ett färskfoder till katt. Ska väl va ute i butik om ett par månader. Kqn säga att vi får in prover lite då och då så fråga i djurbutiker så kanske ni får ett gratis prov? ;) Balto äälska det iaf! :)

Upp till toppen
Annons: