Annons:
Etikettveterinärer
Läst 1339 ggr
shittyweed
3/23/14, 10:15 PM

Orolig mamma!

Hejsan hejsan! Idag var första gången på över två veckor jag kunde ta mig ur sängen ner i rullstolen för att checka till mitt lilla hjärta och blir väldrigt förvånnad då jag såg att hon tappat väldigt många av sina taggar ryggen. Jag vet ju att dom kan tappa nån lite då och då men hon har en stor kal fäck på ryggen, och när jag tog upp henne lostna det en del i mina händer så jag ska ringa vetrinären imorgon men jag vill veta lite vad jag kan förbereda mig på. Det har nämligen varit så att jag var med i en krock och blivit opererad stax under knät och efter som det är en sån stor infektions risk får jag inte ha henne lös i mitt rum så hon har fått vara i sin bur i vardags rummet då hon inte kan gå lös för hunden mer än när min bror tar ut henne en stund på natten. Ingen i min familj vågar heller ta upp henne och kela eller dyl då hon bara låter mig hantera henne. Jag vill gäna veta vad ni tycker. Jag har haft henne sen första veckorna och nu är hon strax 5år..

Annons:
Heidi
3/24/14, 8:27 PM
#1

Jättesvårt att säga vad det kan vara, kan liksom vara allt från kvalster till något allvarligt. Men det är bra att kolla upp det. Fick du någon tid hos veterinären?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

shittyweed
3/24/14, 9:34 PM
#2

Jag ringde till blå stjärnans exotiska avdelning som jag antar tar hand om igelkottar men tog fel på tiden så måste försöka imorgon igen.. Du vet inte om taggarna kommer växta ut igen eller om hon förblir lite naken?

AvyogAlge
3/24/14, 9:46 PM
#3

Pindsvin/ kottar taber normalt piggene/ taggarne af en af tre grunde.

1: mider/ kvalster

2: allergi

3: svamp

Hvis det er en af disse tre vil piggene/ taggarne begynde at komme igen, når pindsvinet/ Igellkotten er færdig med behandling eller er blevet flyttet fra det den er allergisk overfor.

Hvis det er noget helt fjerde, så skal jeg ikke kunne sige det.

Upp till toppen
Annons: