Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1081 ggr
sjuttielva
3/16/14, 8:41 PM

Hur går igelkottar ihop med andra djur?

Hej!

jag har hört att igelkottar ofta går bra ihop med katter och en del hundar, men hur är det med andra smådjur? Jag har en vän som tyvärr måste göra sig av med sina marsvin och som den djurvän jag är vill jag verkligen hjälpa till. Men, tror ni det skulle bli bekymmer? Marsvinen vill ju ändå gå lösa ibland de med. de skulle i och för sig kunna få köket och kontoret och igelkotten vardagsrummet, sovrummet och hallen. så får väl jag bo i badrummet :P

Jag får inte min lilla kotte fören i sommar så vi kan liksom inte testa så vill helt enkelt höra om någon har fler sorters smådjur samtidigt och om det går bra? Vore ju skönt om man inte behövde hålla dem separat.

tack på förhand

//Paulina

Annons:
Heidi
3/16/14, 8:50 PM
#1

Angelica Hallberg här på iFokus har marsvin också om jag inte minns fel nu. Hon svarar nog snart om de är så 🙂

Jag tror de bör gå bra. De har ju inget intresse av att äta upp varandra. Sen är ju marsvin aktiva på dagen och kottar på natten. Så de kanske inte ens krockar med varandra.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
3/16/14, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Våra marsvin går bra ihop med kottar iaf :) du ser på kortet nedan här att de kan vara bredvid varandra :)

de bryr sig inte speciellt mycket om varandra.

Angelica Hallberg
3/16/14, 9:02 PM
#3

skickar nytt kort åt rätt håll :)

Angelica Hallberg
3/16/14, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

så :)

sjuttielva
3/17/14, 9:45 AM
#5

Åh vad bra! Tack för hjälpen :)

#1 jag skrattade högt åt kommentaren att de kanske inte ens träffar varandra :D

Upp till toppen
Annons: