Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 604 ggr
i fokus
3/8/14, 12:18 AM

Så jobbigt som det verkar?

Jag pratade med mina föräldrar om att vissa personer här på igelkott iFokus ska försöka att få ner lagen till 3 kvm per igelkott istället för djurparksstandard, 20 och att vi kanske skulle kunna skaffa en kotte.

De sa "Men du har ju babblat jättemycket om det där, det verkar ganska komplicerat"

Är det verkligen så jobbigt som det låter och som när andra beskriver det?

Jag menar, fotbad ofta, bada ibland, klippa naglar, svagt schampo, insekter, foder, springhjul, och tid att umgås.

Jag har läst på i nästan tre år nu!

Min fråga är alltså om det är svårt att ta hand om en kotte och pyssla om den.

Annons:
Angelica Hallberg
3/8/14, 8:01 AM
#1

Nej det är absolut inte svårt :) som vilket djur som helst :) att man pysslar om. Ger mat o vatten. Klipper klor. Badar nån gång ibland. Rensar upp kiss o bajs. :) det är värt varenda minut o tar absolut inte mer tid än andra djur. Alla djur kräver ansvar.

ssihn94
3/8/14, 8:08 AM
#2

Det är ju inte svårare på något sätt, det enda är ju att man måste vara mer uppmärksam enligt min mening med tanke på att man ibland inte ser hela kroppen. Tänker på t.ex. det här med att hårstrån kan fastna i tassarna.

madde75
3/8/14, 8:54 AM
#3

Helt underbart djur…ju mer man håller på o gosar ju mer tam blir dom…..det bästa o roligaste djuret som jag har/haft iallafall.

Heidi
3/8/14, 10:30 AM
#4

Nä svårt tycker jag inte det är. Däremot måste man ha intresset för just kottar. De passar inte alla men har man ett genuint igelkottintresse så blir liksom pysslandet med dom något kul 🙂

Vill dina föräldrar ringa och prata med mig så är dom välkomna.

Dock kan de ju dröja innan vi får igenom det med ytan även om vi ska försöka få igenom det.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
3/8/14, 10:42 AM
#5

Ps. 

Alla djur kräver ju pyssel på ett eller annat sätt och de ju de vi djurälskare tycker är kul. Personligen tycker jag inte kottarna är mer krävande än katterna. Men de nog ett djur som passar mig bra helt enkelt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

i fokus
3/8/14, 12:13 PM
#6

Tack för alla svaren!

Jag ska tänka på det här.

🙂

Annons:
APPLECHEEK
3/9/14, 8:33 PM
#7

Enkelt svar - NEJ! Av vilken anledning? Det ger mer än det tar. Sen jag skaffade Bill har mitt liv förändrats, till det bättre. Jag som smärtsjuk sen barndomen har mindre smärta nu. Och visst, att fixa buren varje dag kan bli lite jobbigt varje dag, men att se hur fint det blir väger det upp. Den kärleken man får. Det fina bandet. Det är sååå mycket värt. Jag tycker inte att detr jobbigt med vad och sånt. Tvärtom! Klippa naglar är lätt gjort. Saker kan man hitta billigt på eBay. Umgås är härligt. För mig finns det INGET ånger!!!! Jag rekommenderar detta starkt till alla som har kärlek att ge! Blir lagen ändrad! Vilket jag är säker på att vi lyckas med så är detta nått för dig! Du älskar ju detta djur! Skulle dina föräldrar vilja prata med nån som äger nångång kan de prata med mig.

i fokus
3/10/14, 7:03 AM
#8

#7 Tack så mycket! Ja, jag håller både tår och tummar i hopp om att få ny lag! :)

choiicho
3/10/14, 10:28 PM
#9

En hund är svårare än en igelkott XD. 

Det ända som kan vara tärande är om den lilla rackaren inte blir rumsren. Då blir det att skura/torka av golvet varje dag. :)

i fokus
3/15/14, 3:53 PM
#10

#9

Joo, det förstås. Men antar att det är det värt! 🙂

Förlåt för jättesent svar..

Heidi
3/16/14, 2:19 AM
#11

#10

Jag tror inte du kommer ha några problem att klara av att ta hand om en igelkott 🙂och skulle du undra något som finns vi andra till hands och hjälper till.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

i fokus
3/16/14, 7:33 AM
#12

#11 

Ja, du har varit till stor hjälp redan! Nu bara hoppas jag på att lagen ändras.. 🙂

Upp till toppen
Annons: