Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 856 ggr
JessikaFlacke
2/26/14, 11:40 AM

Är min lilleman sjuk??

Ja som det står i rubriken, så undrar jag om min lilla Warlow är sjuk.

Igår kväll upptäckte jag att han hade något under hakan/på halsen. En liten "knöl" men ändå inte en knöl utan mer som en inflammerad hårsäck/ett utslag som har massa päls. I mitten av det, vad man nu ska kalla det, sitter ett lite längre och tjockare strå, likt ett vitt morrhår samt att det är lite lite rött i huden.
Jag fick kämpa för att kunna ta en titt på det, han är jättesnäll annars men igår ville han inte vara med…
Sen så imorse när jag vaknade hittade jag två kisspölar med blågrönt kiss. Jag förstår ingenting.
Jag har läst om att de kan bajsa grönt vid stress, nyintroducerad mat och problem med organen, men kissa blågrönt?

Kan det vara så att han blev stressad igår när jag kollade honom och att kisset ändrats för p.g.a. det? Eller är det endast bajset som ändrar färg?

Är det någon som vet vad som kan vara fel?

Annons:
Heidi
2/26/14, 3:12 PM
#1

Hoppas ni fick tid hos Raad och allt går bra ?! ❤️

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

JessikaFlacke
2/26/14, 8:12 PM
#2

#1

Vi avvaktar med besök hon veterinären, ska hålla koll på honom i natt för att se om det var något tillfälligt eller om det fortsätter. Den "inflammerade hårsäcken" ska vi också hålla koll på men eventuellt så blir det ett besök för att kolla att det inte är något farligt.
Det jag upptäckte var att det inte var några "kisspölar" utan "bajspölar"… Warlow var blågrön runt vid svansen så det förklarade lite..
Ska ringa imorgon igen så får vi se vad dem tycker då!

Just nu är han pigg och glad, äter och kutar runt som bara den :) <3

Heidi
2/27/14, 12:27 AM
#3

#2

Skönt att de inte var kisset. Hoppas han blir bättre i magen snart. 

Skönt att han är pigg i alla fall 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

i fokus
2/27/14, 6:41 PM
#4

Hoppas allt löser sig!❤️

AvyogAlge
2/28/14, 7:15 PM
#5

Jeg har aldrig hørt om problemer med farvet tis/ kis før. Så jeg håber du får svar af dyrelægen og giver det videre til os her.

JessikaFlacke
3/4/14, 1:50 PM
#6

Liten uppdatering:

Warlow mår bra, äter bajsar sover och springer som vanligt. Vi har som sagt avvaktat lite samt försökt hitta information själva.
Allt är normalt, vilket det blev samma kväll som jag skrev inlägget. Det enda nu är den lilla konstiga "pluppen" som han har under hakan som är oförändrad.
Vi har fått tid hos Raad på torsdag så vi får se hur det går! :-)

Annons:
Heidi
3/4/14, 4:23 PM
#7

#6

Skönt att höra 🙂

De inte bara lite tjockare hårstrån så det ser svullet ut? Amy har har två hårstrån under hakan som är lite grövre och de kan kännas som en plupp men har kollat och de inte infekterat eller nått sånt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Konkolia
3/7/14, 2:04 AM
#8

Jag har upptäckt att Florence, min gammelkotte har fått en lockig tagg på hakan…. Det kanske en nåt med hakorna på dom….

Upp till toppen
Annons: