Annons:
Etikettallmänt
Läst 1020 ggr
Moast
2014-02-26 00:39

Vet ingenting om Kottar

Hej!
Blev bara lite sugen på att få veta lite mer om dem här söta djuren. Haha, jag visste knappt att man kunde ha igelkottar som husdjur.

Så…

1. Är dem inte taggiga att klappa? 

2. Är dem sällskapliga?

3. Kan man lära dem trix? 

4. Vad äter dem?

5. Hur gamla blir dem?

Haha, fem stycken nybörjar frågor som ni märker. 😉

Annons:
Angelica Hallberg
2014-02-26 06:27
#1

1 Är de sura eller osäkra så gör de sig till bollar. Då är dr taggiga. Men normalt sett har de taggarna tätt liggande bakåt o då är de inte taggiga :) En mjuk go mage har de. 2 det beror dels på hur mycket man grejar med drm o dels på kottens temperament. Våran kotte Mysan är hur gosig som helst o vill gärna ligga o sova under tröjan hos oss. 3 det kan man säkert. Jag har inte försökt med våran. 4 kattmat torrfoder ät huvudfödan o vatten, syrsor, larver från djuraffären, blötmat är lite av det de äter (om de inte är kräsna som mysan o bara äter torrfoder) 5 det är lite olika uppgifter om det men genomsnitt mellan 6-10 år tror jag. hoppas du fick svar du är nöjd med :) /angelica

AvyogAlge
2014-02-28 19:10
#2

Egentlig vil jeg bare sige stort set det samme som Angelica.

Hvis Pindsvinet/kottan kender dig ligger den piggene/taggarne ned, og du kan kæle med den. Der er mange pindsvin der slet ikke viser pigge/taggar når de er sammen med deres ejere. Og dem der gør ligger dem ned, når de føler sig trygge.

Pindsvin/ igelkottar minder mig meget om katte. Nogen er milde og kan opføre sig som en hund og følge efter dig, når du går rundt i stuen. Andre er småsure og svære at gøre tamme, og efter 1 år kan du stadig kun kæle med dem en halv times tid. Men alle pindsvin/ kottar kan blive  tamme nok til at kæle med. Hvis de er håndteret som unger, og hvis du er meget tålmodig.

Nogle pindsvin/ kottar kan lære at komme når du kalder på dem. og de kan lære at finde godbider du skjuler for dem. Jeg har ikke hørt om andre trick de kan lære

I naturen er pindsvin/ kottar stort set altædende men deres største fødekilde er insekter. I fangeskab giver vi dem hovedsagligt magert kattefoder supleret med lidt insekter. Da insekter der er opdrættet til foder er meget fede. Derudover er der mange ting du kan give som suplement f.eks. æbler.

I Danmark siger vi de bliver 3 - 6 år. Der er enkelte tilfælde hvor de bliver 10 år, og jeg kender et enkelt dyr der er 11 år

Upp till toppen
Annons: