Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 935 ggr
APPLECHEEK
2/4/14, 6:07 PM

Hjul

Hej Hade en diskussion med någon på instagram om hjul till sin kotte Hon var helt övertygad att tefat-hjulen är det värsta du kan ge din igelkott. Så nu undrar jag vad man ska göra. Ska man satsa på att köpa ett Carolina Storm-hjul (eller vad det heter) ??? När jag skaffade kotte tyckte jag att all info som fanns ute visade att tefat-hjulen är de som är bäst anpassade för dem. Jag känner mig förvirrad. Vissa säger att man ska ha två hjul och byta varannan vecka ungefär. Jag vet inte. Vad tycker ni? Vad tror ni?

Annons:
Angelica Hallberg
2/4/14, 6:22 PM
#1

våran mysan har ett tefatshjul men har aldrig sett henne använda det

APPLECHEEK
2/4/14, 6:46 PM
#2

#1: Bill använd sitt varje natt Han springer som en tok

Angelica Hallberg
2/4/14, 8:12 PM
#3

mysan kutar runt på golvet så bena går som trumpinnar hihi men hjulet är inte nån favorit

Heidi
2/4/14, 8:20 PM
#4

#0

Det finns liknande hjul som Carolina storm i England = antagligen billigare är carolina som är från USA. 

Här hittar du den engelska sidan. 

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

JessikaFlacke
2/4/14, 10:52 PM
#5

Warlow älskar sitt tefat och vi har nu beställt ett "vanligt" hjul då vi vill att han ska kunna välja själv. Men varför var hon övertygad om att tefatet var det värsta man kunde ge? Förstår inte, eller har jag missat något?

APPLECHEEK
2/5/14, 11:44 AM
#6

#5: Hon sa att det orsakar höft och rygg problem. Men jag har hört det motsatta. Hon säger att de springer snett men det har jag inte sett heller

Annons:
lilljaeger
2/6/14, 12:09 AM
#7

Kottens tassar och ben blir snebelastade när den springer och kan därför tydligen få problem med höft och speciellt rygg. Har hört om kottar som fått problem med tassarna =/ Själv har ja inga problem. Har både tefat och stort springhjul och de verkar som hon föredrar de stora springhjulet =)

AvyogAlge
2/7/14, 8:07 PM
#8

Tefan hjul eller Flying saucer hjul som vi kalder det på "dansk" har kun været på markedet i få år, så der er ikke så meget reel erfaring med dem. Det er rigtigt at nogle er bekymret for at de kan skade ryg og ben, men indtil der er reelle eksempler på det, er jeg helt rolig ved at bruge dem.
I England kan man købe "Bucket wheels", der er lodrette hjul, hos flere forskellige producenter. Jeg bruger begge dele, og mine pindsvin/ kottar holder af dem begge.

Upp till toppen
Annons: