Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 986 ggr
APPLECHEEK
2/3/14, 8:04 PM

För varmt?

Vi har ju pratat om det här med att det är farligt för våra småttingar att ha kallt hos sig, men när är det för varmt? Hur många grader är för varmt? Anledningen till att jag frågar är att jag har en ny värmematta till Bill och det blir väldigt varmt och han trivs otroligt bra men jag började fundera då om det kan bli för varmt. Rummet mäter 25grader. Han har värmemattor som grund och extra element, så vad säger ni?

Annons:
Heidi
2/3/14, 8:53 PM
#1

25 grader är inte för varmt så inget att oroa sig för. Värmemattaorna ligger väl under buren eller i alla fall under underlaget han har i buren så de bör inte vara för varma heller. Men lägg din hand där han sover och se om det känns för varmt. Du ska känna värme men det ska inte brännas. 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Athena88
2/5/14, 10:39 PM
#2

Mina kottisar tycker inte om när det är för varmt.25 grader hade varit för varmt för dom, men alla är ju olika:)

Heidi
2/5/14, 11:23 PM
#3

#2

Afrika där de kommer i från är det ju varmt så ovanligt att höra om en kotte som ogillar värme. Vilket sätt visar dina kottar att det är för varmt? Vilken värme trivs de i?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Athena88
2/6/14, 12:26 PM
#4

Dom ogillar inte värme..dom tycker inte om när de är för varmt. Det märks på hur dom beter sig, dom blir slöa sover inte i husen som dom annars gör eller i filtarna som är favoriter annars mm. Tog ett tag innan jag fatta att de var värmen som gjorde dom slöa. Ca 20 grader. Har haft samma temperatur i ca ett år nu tror ja.

Heidi
2/6/14, 2:00 PM
#5

#4

Ja kottarna är verkligen olika. Min Amy skulle konstant försöka gå i ide om de var 20 grader i rummet. En frusen tjej. 

Jag är frusen själv så för mig är allt under 23 grader kallt, därför jag uttryckte mig så  🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AvyogAlge
2/7/14, 8:00 PM
#6

Man plejer at sige, at hvis det bliver over 29 grader så er det for varmt til pindsvinene/ kotarne.

Annons:
ssihn94
2/8/14, 4:33 PM
#7

Min lilla plutt verkar tycka att 22 grader är alldeles lagom, trots att jag har värmeplatta lägger han sig aldrig nära den c:

APPLECHEEK
2/9/14, 8:27 AM
#8

Tänk att kottarna kan vara så olika på det planet.

ilsebilse
2/14/14, 2:27 AM
#9

Vi har en värmematta hemma, dock har vi köpt ikeas billigaste kuddfodral som den ligger i. Så våran kotte inte behöver logga rakt på den.

Upp till toppen
Annons: