Här kommer bilder på mina kottars öppna burar. Det som jag tycker är bra med bur är att det inte blir lika skräpigt på golvet men självklart som med alla djur så blir det aldrig helt rent men de ju något vi djurnördar får offra samt städa lite oftare än andra helt enkelt.
Ströet jag har är Freshclean ultra.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Här är Pixis eget lilla rum. Hon älskar sitt hjul och sina saker (och MAT!). När hon vill vara ifred så kryper hon in mellan buren och väggen precis under ett element.
Har just skaffat min första kotte och ska inreda hans hem.. Funderar på växter, kan man int e odla t ex kattgräs i små krukor så de har levande växter då jag inte gillar plast så mycket... gräs är billigt och lätt att sköta och byta ut om det blir dåligt?
Såhär bor våran kotte, det är under vår soffa. Bakom och under allt papper ligger iris värmematta som hon sover på. Hon har skolådor lite överallt som hon i perioder har sovit i, jag har även sytt en sovsäck till henne i fleccetyg men efter hon fick mattan är inget intressant längre. Nu går hon på toa i alla hus istället. Hon hade även en bur ett tag med ett trä hus men det flyttade hon ur efter typ 1 månad så nu har vi tagit bort det.
Undrar om det är någon so bar byggt en 20kvm bur till sin kotte. Hade velat se det. Iris kanske skall få ett eget hus när vi köper hus. Nu för tiden får man ju bygga 25kvm utan bygglov. En liten stiga med golvvärme då skulle hon nog må. Hon är inte världens socialaste och är som. Est nöjd när vi bara matar henne och låter henne vara.
Mysan har ingen bur. Hon hade det i början men använde den inte.
hon har flera bon utstälda o filtar , värmematta, snugglesafe, aktivitetssaker m.m
igår fick hon en farm o hon la sig i halmen
Klickade hem lite grejer till kottarnas öppna burar. Det rosa supersöta huset är till Amy. Peach ska också få ett sånt hus fast brunt med färgglada prickar men det blir sen när hennes ungar flyttat.
Fejkväxterna kommer bli jättefina att dekorera burarna med
Tack Jag har CareFresh natural som underlag. Blir skogskänsla med det underlaget tycker jag. De mjukt att springa i och går att gräva i också. Bästa jag testat.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.